וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "הזדמנות היסטורית לשלום עם ישראל"

שגריר סוריה בארה"ב אמר כי הוא "יותר אופטימי מבעבר בנוגע לסיכויים לשלום נוכח מדיניותו של אובמה". על ממשלת נתניהו: "אין הבדל בין לבני לליברמן"

"קיימת הזדמנות היסטורית להסכם שלום עם ישראל", כך אמר היום (ראשון) שגריר סוריה בארצות הברית, עימאד מוסטפה, בראיון לרשת CNN. לדבריו, "יש סיכוי ממשי להסכם. אני יותר אופטימי מבעבר נוכח מחויבותו הברורה של הממשל החדש בוושינגטון לשלום במזרח התיכון".

מוסטפה קרא לנשיא האמריקאי ברק אובמה להגביר את מעורבותה של וושינגטון במגעים בין ישראל לסוריה: "לארה"ב יש מחויבות מוסרית לפרוס את חסותה על תהליך השלום במזרח התיכון. ברגע שבוושינגטון יאמרו לישראל כי המשך הכיבוש בגולן יפגע בטווח הארוך גם בביטחונה של ישראל, הישראלים לא יוכלו להמשיך להיות סרבני שלום".

כשנשאל על הסבירות להסכם נוכח ממשלת נתניהו, השיב מוסטפה כי "אין הבדל ממשי בין ציפי לבני לאביגדור ליברמן. הוא לפחות כן ואומר את מה שעל לבו ולא מסתתר מאחורי ססמאות".

גם נשיא סוריה בשאר אסד לא נבהל ממשלתו של נתניהו. בראיון לעיתון קטארי לפני כשבוע, אמר אסד כי "אני חושב שכולם אותו דבר – שרון ביצע מעשי טבח בפלסטין וברק תמך במלחמת עזה. אין שום הבדל בין ימין ושמאל. יש לנו הדרישות שלנו ומי שימלא אחריהן לא יהווה עבורנו בעיה". לדברי אסד, סוריה תהיה מוכנה לפתוח במשא ומתן עם כל ממשלה שתכריז על כך שהיא מוכנה להשיב את רמת הגולן.

אובמה רמז לפני שבוע בנאום בפני הפרלמנט הטורקי כי ארה"ב מתכוונת להגביר את מעורבותה בתהליך השלום במזרח התיכון. לדבריו, "אסור להיכנע לפסימיות ולחוסר האמונה במרדף אחר השלום במזרח התיכון". אובמה הוסיף כי יש לקדם כל אפשרות להתקדמות בשלום באזור, וכי הוא מקדם בברכה את הדיאלוג בין סוריה לישראל, שנערך עד לאחרונה בתיווך טורקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully