וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: להגביר הלחץ על אירן? זה לא מציאותי

לברוב הודיע שארצו לא תקשיח היחס כלפי טהרן, ש”יכולה למלא תפקיד חשוב בפתרון בעיות בינ”ל”. אירן: ”נבנה תחנות גרעיניות לבד”

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב הבהיר אחר הצהריים (שבת), כי למדינתו אין כל כוונה להקשיח את יחסה כלפי אירן, רק כדי לרצות את ארצות הברית. בנאום בפני סטודנטים למדעי המדינה אמר לברוב, כי "יהיה זה בלתי מציאותי לצפות מאיתנו להגביר את הלחץ על אירן מעבר למה שהוסכם עליו עד כה".

"אירן היא שכנתנו", הבהיר לברוב, "ויכולה למלא תפקיד חשוב מאוד בפתרון בעיות בינלאומיות חריפות, ובהן המצב באפגניסטן, בעירק ובמזרח התיכון". עם זאת, הוא הדגיש, כי כי מוסקבה אינה מתעלמת משאלות בעניין תכנית הגרעין של טהרן.

מוקדם יותר הכריז נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד, כ מדינתו שולטת כעת בכל מעגל ייצור הדלק הגרעיני. בהצהרה ששודרה בערוץ הטלוויזיה הממלכתי של אירן, אמר אחמדינג'ד, כי מטרתה הבאה של טהרן היא להתמחות בבניית תחנות כוח גרעיניות ללא סיוע של מדינות זרות.

ביום חמישי חנך נשיא אירן בעיר איספהאן מפעל אירני ראשון מסוגו לייצור דלק גרעיני. ראש ארגון האנרגיה הגרעינית האירני גלאם אקאזאדה אמר בחגיגה כי "המפעל שהוקם רק בעזרת במומחיות אירנית יבטיח את הגעת הדלק הגרעיני הדרוש לעבודת הסרכזות ותחנות הכוח הגרעיניות במדינה" וטען כי "כ-7,000 סרכזות (צנטריפוגות) פועלות ברגעים אלו ממש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully