וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: "הצהרות אירן בנושא הגרעין מדאיגות"

יום לאחר שנחנך מתקן ראשון מסוגו באירן לייצור דלק גרעיני שוב נשמעות באירופה קריאות להפסיק את תוכנית הגרעין האירנית

בצרפת מביעים היום (שישי) דאגה בעקבות ההצהרה של נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד על הקמת מפעל חדיש לייצור דלק גרעיני למרות הלחץ הבינלאומי שמופעל על אירן להפסקת תוכנית הגרעין שלה.

שר החוץ הצרפתי אריק שבלייה אמר כי "מדובר בהצהרות מדאיגות. אנו צריכים לבדוק את הנתונים ולשם כך נחכה לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית". שבלייה שב וקרא לטהרן להסכים לבדיקות מלאות של סבא"א בכל המתקנים הגרעיניים שלה ולהפסיק את תוכנית הגרעין להעשרת אורניום.

המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח אזורי סילבן שלום אמר הבוקר כי יש להתייחס ברצינות לדיווחי אירן על ההתקדמות בתכנית הגרעין שלה. שלום התייחס גם להודעת ארצות הברית כי בכוונתה לנהל מגעים דיפלומטיים ישירות עם אירן ואמר כי ישראל אינה מתנגדת לדיאלוג זה. "אנחנו לא יכולים להתנגד לכך, למרות שאפשר לחשוב שמדובר בבזבוז זמן", אמר שלום. לדבריו, "צריך לחשוב כמה זמן אנחנו מקציבים לשיחות, ולבדוק אם אירן מפסיקה או לא". השר שלום הדגיש כי ישראל אינה יכולה לחיות עם מצב בו אירן תחזיק בפצצה גרעינית

אתמול חנך נשיא אירן מחמוד אחמדיניג'ד בעיר איספהאן מפעל אירני ראשון מסוגו לייצור דלק גרעיני. אירן מציינת היום את היום הלאומי לטכנולוגיה גרעינית. ראש ארגון האנרגיה הגרעינית האירני גלאם אקאזאדה אמר בחגיגה כי "המפעל שהוקם רק בעזרת במומחיות אירנית יבטיח את הגעת הדלק הגרעיני הדרוש לעבודת הסרכזות ותחנות הכוח הגרעיניות במדינה" וטען כי "כ-7,000 סרכזות (צנטריפוגות) פועלות ברגעים אלו ממש".

בנאום שנשא אחמדיניג'ד במהלך החגיגה, הוא אמר כי מדינתו נכנסה כעת למעגל ייצור הנשק הגרעיני באופן מלא ובאמצעות מומחים אירניים, כך דיווחה תחנת הטלוויזיה האירנית "אל-עאלם". אחמדיניג'ד הוסיף כי "אירן מנסה שני סוגים חדשים של סרכזות בעלות הספק גבוה ביותר", וציין כי "כל ניסיונות האויבים למנוע את התקדמות אירן בתחום הטכנולוגיה הגרעינית נחלו כישלון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully