וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: "אין משמעות מיוחדת להצהרת אירן"

מזכירת המדינה האמריקאית התייחסה להודעת אירן על הקמת מפעל חדיש לייצור דלק גרעיני. ברק: "עוקבים מקרוב אחר ההתפתחויות"

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון אמרה אמש (חמישי) כי היא לא רואה בטענות האחרונות של אירן אודות תוכנית הגרעין שלה תשובה שלילית לניסיונות ארה"ב ליצור קשר עם אירן. "אנחנו לא מייחסים כל משמעות מיוחדת להצהרה הזאת", אמרה קלינטון כאשר נשאלה על חניכת המפעל לייצור דלק גרעיני היום באירן. "אנחנו לא יודעים למה להאמין בכל הנוגע לתוכנית האירנית. שמענו הרבה מאוד הצהרות שונות במהלך השנים האחרונות".

שר הביטחון אהוד ברק הגיב גם כן להצהרות האירניות: "מערכת הביטחון עוקבת מקרוב אחרי ההתפתחויות הגרעיניות מאירן", נמסר מלשכת שר הביטחון. "חניכת המפעל מוכיחה ומחזקת את הצורך העולמי לעקוב אחר פיתוח הגרעין האירני".

המשנה לראש הממשלה והשר לפיתוח אזורי סילבן שלום אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל כי יש להתייחס ברצינות לדיווחי אירן על ההתקדמות בתכנית הגרעין שלה. שלום התייחס גם להודעת ארצות הברית כי בכוונתה לנהל מגעים דיפלומטיים ישירות עם אירן ואמר כי ישראל אינה מתנגדת לדיאלוג זה. "אנחנו לא יכולים להתנגד לכך, למרות שאפשר לחשוב שמדובר בבזבוז זמן", אמר שלום. לדבריו, "צריך לחשוב כמה זמן אנחנו מקציבים לשיחות, ולבדוק אם אירן מפסיקה או לא".

השר שלום הדגיש כי ישראל אינה יכולה לחיות עם מצב בו אירן תחזיק בפצצה גרעינית. "אפילו במצרים, טורקיה, ערב הסעודית ואפילו באירופה לא מוכנים לקבל את זה", אמר. למרות זאת אמר סילבן כי ישראל מעולם לא הודיעה כי בכוונתה לתקוף באירן, אבל טען כי "צריכים להיות מוכנים לכל אפשרות".

אתמול חנך נשיא אירן מחמוד אחמדיניג'ד בעיר איספהאן מפעל אירני ראשון מסוגו לייצור דלק גרעיני. אירן מציינת היום את היום הלאומי לטכנולוגיה גרעינית. ראש ארגון האנרגיה הגרעינית האירני גלאם אקאזאדה אמר בחגיגה כי "המפעל שהוקם רק בעזרת במומחיות אירנית יבטיח את הגעת הדלק הגרעיני הדרוש לעבודת הסרכזות ותחנות הכוח הגרעיניות במדינה" וטען כי "כ-7,000 סרכזות (צנטריפוגות) פועלות ברגעים אלו ממש".

בנאום שנשא אחמדיניג'ד במהלך החגיגה, הוא אמר כי מדינתו נכנסה כעת למעגל ייצור הנשק הגרעיני באופן מלא ובאמצעות מומחים אירניים בלבד, כך דיווחה תחנת הטלוויזיה האירנית "אל-עאלם". אחמדיניג'ד הוסיף כי "אירן מנסה שני סוגים חדשים של סרכזות בעלות הספק גבוה ביותר", וציין כי "כל ניסיונות האויבים למנוע את התקדמות אירן בתחום הטכנולוגיה הגרעינית נחלו כישלון".

פרסום ראשון: 23:07

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully