וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: חשף בטעות מבצע נגד טרור - והתפטר

האחראי על הלוחמה בטרור במשטרת בריטניה חשף בשוגג פשיטה עתידית על תאי אל-קאעדה. המבצע זורז ובוצע בהצלחה

האחראי על הלוחמה בטרור במשטרת בריטניה, בוב קוויק, התפטר היום (חמישי) מתפקידו לאחר שחשף בטעות תוכניות פעולה של המשטרה הבריטית כנגד תאי אל-קאעדה. קוויק לא הסתיר תוכנית לפשיטה על חשודים במעורבות בתאים של אל-קאעדה במדינה, וצולם יוצא ממכונית כאשר הוא מחזיק בידו מסמך לבן עליו ניתן לראות בבירור את הכיתוב "סודי", ושחשף את המבצע המתוכנן.

החשיפה שבוצעה בטעות על ידי קוויק חייבה את הבריטים לבצע את הפשיטות ואת המעצרים של 12 חשודים בצפון בריטניה יום לפני המתוכנן. "אני מצטער עמוקות על הפגיעה שנוצרה לקולגות בביצוע המבצע ואסיר תודה על העובדה שהם הסתגלו באופן מקצועי ומהיר ללוח זמנים קצר", כתב קוויק במכתב התפטרותו.

ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, אמר כי כוחות הביטחון הבריטים סיכלו "מזימת טרור עצומה" שהבסיס שלה היא בליברפול ובמנצ'סטר. "אמת היא שנקטנו בפעולה מהירה בגלל מה שאירע אתמול", אמר בראון. כמעט כל העצורים הינם פקיסטאנים עם ויזות סטודנט, כשהצעירים ביניהם בגילאי העשרה והמבוגר בן 41.

הבריטים הבינו במהרה שקוויק חשף את המבצע כשראו את התמונה שלו מגיע לישיבה עם בראון בדאונינג 10. הם ניסו מיידית להשתיק את התקשורת, אולם התמונות צפו במהרה ברשת האינטרנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully