וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מס' 1 ברוסיה? הנשיא מרוויח פחות מרה"מ

מהצהרות ההון של השניים עולה כי על אף שהנשיא מדוודב הוא ראש המדינה, מס' 2 שלו והנשיא לשעבר פוטין מביא הביתה יותר

ראש ממשלת רוסיה ונשיאה לשעבר ולדימיר פוטין מרוויח 11% יותר מהבוס שלו, נשיאה הנוכחי של המדינה דמיטרי מדוודב – כך עולה מתוך הצהרות ההון של השניים שפורסמו אמש (שני) על ידי הקרמלין כחלק ממלחמתו בשחיתות. על פי ההצהרות, ב-2008 הרוויח פוטין 800 אלף רובלים (כמעט 14 אלף דולרים) יותר ממדוודב, ושניהם הרוויחו מעל פי 18 יותר מהמשכורת השנתית הממוצעת ברוסיה.

פרסום הצהרות ההון של שני ראשיה של רוסיה באה על רקע הסברה הרווחת בקרב פרשנים שבעוד מבחינה פורמלית מדוודב הוא האיש החזק במדינה, פוטין הוא זה לאמיתו של דבר אוחז במושכות. גם סקרי דעת קהל שנערכים במדינה מצביעים על כך שרב הציבור הרוסי מחזיק בסברה זו. רק בשבוע שעבר נדרש מדוודב להדוף את הטענות שהושמעו בעניין זה ובראיון ל-BBC אמר: "אני ראש המדינה וחלוקת הכוח מבוססת על כך".

הצהרות ההון של השניים פורסמו בעקבות חוק חדש שהעביר מדוודב בדצמבר האחרון כחלק מהמלחמה שהכריז על השחיתות בקרב השירות הציבורי במדינה. על פי החוק, פקידים בכירים מחויבים למסור הצהרות הון שנתיות על הכנסתה ורכושה של משפחתם.

השחיתות היא בגדר דרך חיים עבור רוסים רבים מכל שכבות האוכלוסייה – מסכומים קטנים הניתנים לשוטרי תנועה ועד שוחד שניתן לפקידים בכירים החולשים על אוצרות הטבע העצומים של המדינה. הקרמלין מנסה זה שנים לשים קץ לתופעה אך עד עתה בלא הצלחה מרובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully