וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיעות האופוזיציה: לא לתקציב דו-שנתי

ראשי הסיעות פנו במכתב חריף ליו"ר הכנסת בדרישה למנוע כינוס מיוחד מחר, בו צפויה הכנסת לאשר העברת תקציב בהליך מזורז

ראשי סיעות האופוזיצה פנו הערב (ראשון) במכתב חריף ליו"ר הכנסת ראובן ריבלין בדרישה, כי ידחה את דיון הפגרה המיוחד שנקבע למחר בעקבות בקשת הממשלה להעביר בהליך מזורז תקציב דו-שנתי. לדברי ראשי הסיעות, המהלך, שמצריך שינויים בחוקי היסוד, הוא "חמור שכן כוונתו להשיג את התיקונים בחקיקה בדרך של מחטף קונסטיטוציוני שלא יאפשר לכנסת להפעיל את שיקול דעתה או אף לדון בהצעות התיקון".

ראשי סיעות קדימה, מרצ, האיחוד הלאומי, חד"ש, בל"ד ורע"ם-תע"ל כתבו לריבלין כי "מדובר, כך נראה, במהלך המכוון למנוע מן הכנסת את האפשרות לשמש כלי בקרה על עבודת הממשלה. תיקון חוקים, ובפרט חוקי יסוד, כלאחר יד ומבלי שחברי הכנסת יקבלו הזדמנות לדון בתיקון המבוקש בכובד ראש, הופך את הכנסת ל'חותמת גומי' של הממשלה, בבחינת כל אשר תחליט הממשלה יאושר באופן אוטומטי בכנסת, כאילו מדובר בהליך פורמלי בלבד".

עוד טוענים ראשי הסיעות, כי "הגשת תקציב לשנתיים מראש, בתקופה זו של אי ודאות כלכלית אין בה כל היגיון זולת רצונה של הממשלה להימנע מדיון נוסף בכנסת לגופו של התקציב, משיקולים זרים. העברת התקציב לשנת 2010 יחד עם תקציב 2009, שעה שאין איש במשק אשר יכול לצפות את הצרכים הכלכליים ומצב המשק בשנת 2010, הינו מעשה מוטעה, אשר אינו נעשה לשם שמירה על יציבות המשק אלא לשם הבטחת שרידותה של הממשלה, תוך התחמקות מקבלת אמון הכנסת בדיון תקציבי מדי שנה כנדרש".

הממשלה אישרה הבוקר בישיבתה הראשונה את הצעת שר האוצר יובל שטייניץ להגיש מחר לכנסת הצעה לשינוי חוק התקציב הקיים, כך שהממשלה תוכל להגיש את התקציב בעוד 106 ימים במקום 45 הימים הקיימים היום. באופן חריג, הכנסת צפויה לאשר מחר את ההצעה בשלוש קריאות. התקציב יהיה דו שנתי לשנים 2009-2010. לדברי שטיייניץ, "החלטת הממשלה מבטאת את מצב החירום הכלכלי ואת הצורך לגבש תוכנית כלכלית מקיפה לבלימת המיתון והנחת יסודות לצמיחה עתידית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully