וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה לנתניהו: "פעל להקמת מדינה פלסטינית"

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בירכו את רה"מ על כניסתו לתפקיד וקראו לו לחדש את המו"מ עם הרשות

ראש ממשלת בריטניה גורדון בראון, ראש ממשלת איטליה סילביו ברלוסקוני וקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שוחחו היום (שישי) בטלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ובירכו אותו על כניסתו לתפקיד.

בראון אמר לנתניהו כי עליו לפעול למען הקמת מדינה פלסטינית. גם מרקל דרשה מנתניהו לפעול למען הגשמת חזון שתי המדינות ולחדש את המו"מ עם הרשות הפלסטינית. ברלסקוני גינה באוזני נתניהו את הפיגוע שאירע אתמול בהתנחלות בת עין, בו נרצח הנער שלמה נתיב בן ה-13, ואמר כי "מדובר בפעולת טרור מזעזעת". מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו סיכם כי יעמוד בקשר שוטף עם השניים ויחזק את הקשר בין המדינות. מוקדם יותר, שוחח שר החוץ הבריטי דיוויד מיליבנד עם עמיתו הישראלי אביגדור ליברמן ובירך אותו על כניסתו לתפקיד.

בימים האחרונים עורר ליברמן מתיחות דיפלומטית , לאחר שבנאום כניסתו לתפקיד אמר כי "ישראל אינה מחויבת לאנאפוליס". גורמים רשמיים בארה"ב אמרו כי ארצות הברית תמשיך לדחוף להקמת מדינה פלסטינית, למרות ממשלת הימין החדשה שקמה בישראל. לדבריהם, הדרך ליעד תהיה קשה. "אנחנו מתכוונים לעבוד קשה כדי להניע את התהליך קדימה אבל אין לנו אשליות, זה לא הולך להיות קל", אמר רוברט ווד דובר מחלקת המדינה האמריקאית.

שר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט אף אמר אמש כי לא ילחץ את ידו של שר החוץ הישראלי החדש אביגדור ליברמן אם יפגוש אותו במקרה, משום שהוא "פגע במצרים". בראיון שהעניק לכלי תקשורת במצרים אמר השר כי מי שפוגע בכבוד של מצרים, עליו לשאת באחריות לתוצאות של דבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully