וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "לא נאפשר מירוץ גרעיני במזה"ת"

נשיא ארה"ב נשא דברים מול אלפי צופים לפני פסגת נאט"ו התייחס למלחמה בטרור: "לא סותרת המשך המשא ומתן לשלום"

"לא נאפשר מירוץ חימוש גרעיני במזרח התיכון", כך אמר היום (שישי) נשיא ארצות הברית ברק אובמה במהלך נאום בעיר שטרסבורג שבצרפת לקראת פסגת נאט"ו. אובמה התייחס בנאומו גם לסכסוך במזרח התיכון ואמר: "אנחנו נפעל כדי להשיג שלום במזרח התיכון, אבל אסור לשכוח כי במקביל צריך להמשיך להילחם בארגוני הטרור שפוגעים בחפים מפשע". לדבריו, "חייבים לזכור שגם במסגרת המאבק בטרור, אסור לשכוח את הערכים בהם אנו מאמינים, ולכן החלטתי בין השאר לסגור את מתקן המעצק בגוואנטנמו".

אובמה אמר לאלפי הצופים שגדשו את האולם בו הוא נשא דברים בשטאסבורג כי הוא שם לו למטרה להגיע לעולם "ללא נשק גרעיני". לדבריו, "גם לאחר המלחמה הקרה, התפוצה הרחבה של נשק גרעיני יכולה להוביל להשמדתה של עיר לשמה ואפילו של כל כדור הארץ".

במהלך נאומו, אובמה גם הבטיח כי ישפר את הקשרים הרעועים בין וושינגטון למוסקבה. "חשוב שהחברות בנאט"ו יחזקו את שיתוף הפעולה עם רוסיה ויכירו בדרישותיהם הלגיטימיות של הרוסים, אבל לצד זה חייבים להודות בכל שיש לנו גם חילוקי דעות מהותיים עם מוסקבה".

בתוך כך, מפגינים נגד פסגת נאט"ו התעמתו הבוקר עם משטרת צרפת בעיר שטרסבורג. מנהיגי נאט"ו יתכנסו היום, בין היתר כדי לציין 60 שנה לברית הצפון אטלנטית. כ-500 מפגינים ערכו מצעד נגד הכינוס וניפצו שמשות של ג'יפ משטרתי שנאלץ לסגת מהמקום. חלק מהמפגינים אף ניפצו שמשות של חנויות מקומיות. המשטרה מצפה לכ-20 אלף מפגינים בסך הכל בצרפת ובגרמניה, ונערכה בכוחות מתוגברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully