וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפקט G20: וול סטריט עלתה ב-3%

החלטות הועידה הבינלאומית בלונדון הצליחו לגרום לשורת עליות מרשימה ברחבי העולם שלא פסחה גם על הרובע העסקי בניו יורק

החדשות שזרמו מלונדון על סכום כולל של 5 טריליון דולר שיושקע בשיקום הכלכלה, הצליחו לעורר גם את המשקיעים בוול-סטריט שהביאו את הבורסה האמריקאית ליום נוסף של עליות חדות.

מדד האנסד"ק חתם בסופו של המסחר עליה מכובדת של 3.15% והגיע לרמה של 1600 נקודות. מדד הדאו ג'ונס חצה את רף 8,000 הנקודות במהלך המסחר, אך לבסוף התייצב ברמה של 7,977 נקודות - עליה של 2.77%. מדד ה-S&P הוסיף אף הוא 3.41% לערכו.

בין המניות המרכזות עניין (ומחזור כספים) היום ניתן היה למצוא את מניות מגזר הרכב שיודעות ימים מורכבים בשוק האמריקאי: ג'נרל מוטורס, למשל, רשמה היום עליה של 5.7%.

מניות הטכנולוגיה הצליחו גם הן לבלוט בנתונים מרשימים - כשמניות כמו סוני ונוקיה הוסיפו לערכן קרוב ל-10% כל אחת.

בקרב המניות הישראליות הנסחרות בניו יורק ניתן היה למצוא את מרוול שעלתה 4.65% ואת צ'ק פוינט שהוסיפה 2.71%. מניית טבע לעומת זאת דווקא נחלשה בשיעור של 2.05%.

כזכור, מוקדם יותר הערב הודיעה ועידת ה-G20 של 20 הכלכלות החזקות בעולם על הלחטה להקצות טריליון דולר לשיקום הכלכלה: מרבית הכסף יועמד לרשות "קרן המטבע הבינלאומית" שתקציבה השוטף ישולש והיא תציע סיוע למדינות שנקלעו לקשיים פיננסיים. בנוסף הוקצו סכומי כסף גדולים לעידוד המסחר בעולם וכן הוחלט על ביטול "מקלטי מס" והגברת הפיקוח על חברות מובילות בשוק וחיוב שלהן לנקוט בשקיפות מלאה.

לדבריו של נשיא ארה"ב אובמה שחתם הועידה, משמעות ההחלטה היא הגדלת הסיוע הכולל של הקהילה הבינלאומית לצורך פיתרון המשבר בשווקים לסכום עצום של 5 טריליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully