וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפגנת הימין: צעדת פיוס באום אל פחם

הצעדה משותפת לערבים ויהודים תתקיים במחאה על צעדת הימין ותחל בחלוקת פרחים בואדי ערה. "אנו שולחים מכאן מסר של תקווה"

עשרה ימים לאחר הצעדה מעוררת המחלוקת של הימין הקיצוני באום אל פחם, תתקיים ביום ראשון הקרוב צעדה נוספת בעיר - צעדת פיוס. האירוע הוא פרי יוזמה של "הפורום הדתי אורתודוכסי - י"ב בחשוון" בשיתוף ובתמיכת הקרן החדשה לישראל.

על פי התכנון, האירוע יחל בחלוקת פרחים לנהגים בכביש ואדי ערה על ידי תושבי אום אל פחם וימשיך בצעדת סולידריות משותפת של תומכי הדו קיום עם תושבי העיר. הצועדים יצעדו יחדיו מהכניסה לאום אל-פחם אל בניין העירייה, ויישאו שלטים עם כיתוב בערבית ועברית: "אהבה ואחווה ושלום ורעות".

נשיאת הקרן החדשה לישראל, פרופסור נעמי חזן, אמרה לקראת האירוע כי "אנחנו רוצים לומר, ערב חג החירות, לאלה שהובילו את צעדת השנאה באום אל-פחם לפני כשבועיים: אינכם מייצגים את עם ישראל. אנו שולחים מכאן מסר של תקווה וסולידריות לאזרחי ישראל היהודים והערבים. רצון טוב, כבוד הדדי ודאגה לאחר הם הדרך לחיים משותפים ושלווים לכולנו".

כזכור, לפני עשרה ימים התקיימה באום אל פחם הפגנה של גורמי ימין. בעימותים שהתפתחו בין תושבי אום אל פחם לכוח מג"ב במהלך ההפגנה, נפצעו באורח קל ארבעה בני אדם, בהם סגן מפכ"ל המשטרה שחר אילון אשר נפגע מאבנים וח"כ אילן גילאון (מרצ) שנפגע מגז מדמיע. המשטרה הציבה בעיר כוח של כ-2,500 שוטרים שליוו את המפגינים ואף ביצעה מעצרים בעקבות האירועים בהפגנה גם לאחר שהסתיימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully