וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימה: "בליכוד קנו שלטון בכסף"

חברי הסיעה פנו ליועץ המשפטי לממשלה ולמבקר בעקבות ההסכמים הקואליציוניים עם ש"ס והעבודה. "הסעיפים מנוגדים לחוק"

צעדים ראשונים באופוזיציה: בקדימה החליטו היום להתמקד בהסכמים הקואליציוניים שחתם הליכוד עם העבודה ועם ש"ס ודרשו מגורמי הביקורת במדינה לבדוק את כשרותם של ההסכם וחוקיותם. ח"כ נחמן שי (קדימה) פנה היום (ראשון) למבקר המדינה השופט (בדימוס) מיכה לינדנשטראוס בדרישה כי יבדוק האם ההסכם הקואליציוני שנחתם בין הליכוד למפלגת העבודה הינו בגדר "קניית שלטון בכסף", כלשונו.

פנייתו של שי נמסרה בעקבות חשיפת סעיפי ההסכם הקואליציוני היום ב"מעריב". לדברי שי, מהפרסומים עולה כי באמצעות "סעיפים ייחודיים למגזרים המיוצגים בוועידת מפלגת העבודה [שנועדו] לרצותם על מנת שיתמכו בהסכם", אישרה הוועידה את הצטרפות המפלגה לממשלתו של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו. שי מבקש מלינדנשטראוס שיבדוק ויחווה את דעתו לגבי כשרותם של סעיפים אלה.

ואילו שותפו של שי לסיעה, ח"כ יוחנן פלסנר, פנה ליועץ המשפט לממשלה מני מזוז בדרישה שיבדוק את חוקיות ההסכם הקואליציוני שחתם הליכוד עם ש"ס. לטענת פלסנר, "עולה החשש כי ההסכם הקואליציוני הנידון מבוסס על הסכם פוליטי מאוקטובר 2008 שלא נחשף לציבור".

במכתבו ליועץ, כותב פלסנר כי "בחודש אוקטובר 2008 (עוד לפני הבחירות לכנסת ה- 18), סיכמו מנהיגי סיעות ש"ס והליכוד על מספר עקרונות מהותיים, אם וכאשר יו"ר הליכוד יהיה זה שיקים את הממשלה העתידית. לטענתי, אם אכן עקרונות אלה סוכמו, הרי שהם מהווים ,'הסכם פוליטי', וחלה עליהם חובת גילוי ההסכמים וחשיפתם לציבור". לדבריו, אי חשיפת הסכם שכזה, אם אכן היה – בין אם בעל-פה, בין אם בכתב – היא בניגוד להוראות החוק ולפסיקת בג"ץ בעניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully