וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עריקאת: מחויבות ישראל לשלום מוטלת בספק

במאמר שפרסם בוושינגטון פוסט טוען חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני, סאיב עריקאת, כי "נתניהו מציע שלום כלכלי על מנת להמשיך ולנהל את הכיבוש בצורה טובה יותר"

פסימיות בצד הפלסטיני לגבי המשך שיחות השלום. סאיב עריקאת חבר צוות המשא ומתן הפלסטיני פרסם מאמר בעיתון ה"וושינגטון פוסט", בו הוא כותב כי המחויבות של ישראל לשלום מוטלת בספק לאחר הקמת הממשלה הימנית בראשות נתניהו.

"שלום אינה מילה נוחה ושגורה בפי הימין הישראלי, שישלוט בממשלה החדשה, אפילו עם כניסתה של מפלגת העבודה. בשורות הממשל החדש בישראל נמצאים אנשים שהתנגדו זמן רב לתהליך השלום עם הפלסטינים לא משנה מה המחיר. אנשים שהשתמשו בדת על מנת לקדם דעות קיצוניות, אנשים שביקשו את גירושם של הפלסטינים וכעת מציעים מבחני נאמנות על מנת להשיג את אותה התוצאה".

עריקאת התייחס לתוכניתו של ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו לקדם "שלום כלכלי" ואמר כי "במקום לסיים את הכיבוש, נתניהו מציע את השלום הכלכלי שיעזור לו לנהל טוב יותר את הכיבוש. במקום מדינה פלסטינית הוא רואה שורה של קנטונים (מחוזות שלטוניים) בשלטון עצמי מוגבל ואינם מחוברים אחד לשני. הפלסטינים לא ניהלו משא ומתן במשך שנים על מנת לראות את כישלון המגעים, אך יחד עם זאת גם לסבלנותנו יש גבול".

עריקאת הוסיף כי על מנת לקיים שיחות שלום אמיתיות שלושה תנאים הכרחים לכך. "התנאי הראשון הוא כוונה אמיתית. הפלסטינים והישראלים צריכים לחדש את מחויבותם לרעיון שתי המדינות ששוכנות זו לצד זו בשלום ובביטחון. התנאי השני הוא סוגיית האמינות. ישראל הפרה את ההתחייבות שלקחה על עצמה בהסכמים קודמים ובכך פגעה באמינותה. חידוש אמינותה הינו חיוני להמשך המשא ומתן. הדבר דורש הפסקה מוחלטת ומיידית של הבנייה בהתנחלויות, בלי הפסקת הבנייה לא ניתן יהיה לדבר על פתרון שתי המדינות".

התנאי השלישי לפי עריקאת הוא הקמת מנגנון שמטרתו לגרום לשני הצדדים להיות מחוייבים להבנות שקיבלו על עצמן בהסכמים קודמים. "ארצות הברית צריכה להיות מתווך הגון בין ישראל לפלסטינים בשיחות השלום".

עריקאת הוסיף כי "תהליך השלום נמצא על זמן שאול, הוא לא ישרוד סבב נוסף של שיחות כושלות. בהקשר הזה יישפטו החלטותיו של ראש הממשלה הבא של ישראל בנימין נתניהו, ובהקשר הזה חשובות כל כך הבטחותיו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה לגבי שינוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully