וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: "אחדש המו"מ בין ישראל לסוריה"

ראש ממשלת טורקיה אמר בראיון טלוויזיוני כי ארצו מוכנה לפעול לחידוש המו"מ שהופסק לאחר התקיפה בעזה. "זה תלוי בגישת הממשלה החדשה בישראל"

"טורקיה מוכנה לחדש בקרוב את המו"מ בין ישראל לבין סוריה, אם שתי המדינות יסכימו לחזור לשיחות ישירות ביניהן", כך אמר היום (שישי) ראש ממשלת טורקיה, רג'יפ טייפ ארדואן, בראיון לערוץ טלוויזיה מקומי. טורקיה תיווכה עד כה בארבעה סבבים של שיחות ישירות בין ישראל לבין סוריה, אך התהליך הופסק בחודש דצמבר האחרון בעקבות התקיפה הישראלית בעזה.

סוכנות הידיעות הצרפתית מדווחת כי ארדואן אמר בראיון כי ניתן להחיות את המשא ומתן, אם שתי המדינות ירצו בכך והוסיף כי הסיכוי לכך תלוי בגישתה של הממשלה החדשה שאמורה לקום בישראל בימים הקרובים. לדברי ארדואן, "אם הן יבצעו בקשה כזאת מטורקיה, נעשה את המיטב כדי שזה יקרה. אנחנו נחושים כדי לעשות את כל מה שביכולתנו למען שלום במזרח התיכון. כל הנושאים צריכים להיפתר על שולחן המשא ומתן".

לפני כשבוע אמר נשיא סוריה בשאר אסד בראיון לעיתון האיטלקי "לה רפובליקה", כי ראש הממשלה אהוד אולמרט העביר במהלך השיחות באנקרה מסר לארדואן, כי הוא מוכן לסגת מכל רמת הגולן תמורת הסכם שלום עם סוריה. לדבריו, "אינני חושש מבנימין נתניהו, אבל העובדה שהעם בישראל בחר בממשלה ימנית היא מכשול לשלום". אסד ציין כי מדובר באכזבה שכן "היינו במרחק נגיעה מהסכם שלום עם ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully