וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מודה: רבע מההרוגים בעזה אזרחים

לפי הנתונים שאסף אגף המודיעין עולה כי מספר הפלסטינים שנהרגו ב"עופרת יצוקה" הוא 1,166 מהם 709 חמושים בנוסף נהרגו 89 ילדים ו-49 נשים

צה"ל פרסם היום (חמישי) את הנתונים שיש בידו לגבי מספר הפלסטינים שנהרגו במהלך מבצע "עופרת יצוקה" ברצועת עזה. זאת בעקבות מידע מוטעה, לטענתו, שדווח בנושא מאז סיום המבצע.

לפי נתוני צה"ל, 1,166 פלסטינים נהרגו במהלך עופרת יצוקה, מתוכם 709 מחבלים מחמאס ומארגוני טרור נוספים. כמו כן, ישנם שמות של 162 גברים בגילאי 16- 50 שטרם נקבע סופית שיוכם לארגון כלשהו. בנוסף ידוע על 295 הרוגים חפים מפשע, מתוכם 89 הרוגים מתחת לגיל 16 ו-49 נשים. הנתונים נאספו על ידי חטיבת המחקר באגף המודיעין.

בהודעת דובר צה"ל נכתב, כי "צה"ל מדגיש כי יעד הפעולה במהלך המבצע היה חמאס ולא אזרחי עזה, אך יחד עם זאת הלחימה התרחשה בשדה קרב מורכב ומסובך. חמאס מיקם את זירת הלחימה בלב האוכלוסייה האזרחית, מלכד בתי מגורים, ירה מתוך בתי ספר והפך את אזרחי עזה ל'מגן אנושי'". בנוסף נכתב, כי "חמאס עצמו נמנע עד כה מלפרסם את שמות הרוגי הארגון במהלך המבצע".

לפני שבוע פרסם המרכז הפלסטיני לזכויות אדם רשימה ובה שמותיהם של 1,417 תושבי רצועת עזה שנהרגו במהלך מבצע "עופרת יצוקה". זוהי הפעם הראשונה שמפרסם גוף פלסטיני רשמי את שמותיהם ופרטיהם של כל הפלסטינים שנהרגו במבצע.

ברשימה מפורטים, מלבד שמותיהם המלאים של כל ההרוגים, גם הבחנה בין אזרחים לחמושים, גילם, מקום מגוריהם ברצועה, מקצועם והיום בו נהרגו. על פי הרשימה, רובם המכריע של ההרוגים הינם אזרחים גברים. בנוסף רבים מבין ההרוגים הם ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully