וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצצת אטום כן פוגעת באותו אדם פעמיים

טסוטומו יאמאג'וצי בן ה-93 היה גם בהירושימה וגם בנגסאקי כשנפלו בהן פצצות האטום, והוא מרוצה מה"שיא" שלו

יפני בן 93 הפך להיות האדם הראשון שהוכר כאדם ששרד את שתי ההפצצות האטומיות של ארצות הברית בסוף מלחמת העולם השנייה, כך אמרו גורמים רשמיים.

טסוטומו יאמאגוצ'י קיבל את התואר של "היבאקושא", כלומר של "שורד קרינה", של הפצצה שנפלה ב-9 אוגוסט 1945 בנגסאקי, אולם כעת אושר שהוא שרד גם את ההפצצה בהירושימה שלושה ימים מוקדם יותר.

יאמאגוצ'י היה בהירושימה בטיול עסקים ב-6 באוגוסט 1945, כאשר מטוס B-29 של ארצות הברית הפיל את פצצת האטום על העיר. הוא סבל מכוויות קשות בפלג גופו העליון ובילה את הלילה בעיר. לאחר מכן, חזר אל ביתו בנגסאקי, בדיוק בזמן להפצצה השנייה.

"ככל שאנחנו יודעים, יאמאגוצ'י הוא האדם הראשון שמוכר באופן רשמי כמי ששרד את שתי ההפצצות האטומיות בהירושימה ובנגסאקי", אמר גורם רשמי בנגסאקי, טושירו מיאמוטו, "זה מקרה כל כך מצער, אבל ייתכן שישנם אנשים נוספים כמוהו".

הכרה בניצולים מעניקה להם הטבות מהממשלה, כולל תשלומים חודשיים, בדיקות רפואיות בחינם ועלויות הלוויה, אך מיאמוטו אומר שההטבות של יאמאג'וצי לא יעלו. בכל זאת, יאמאג'וצי מרוצה שהשיא שלו הוא כעת עובדה היסטורית. "החשיפה שלי לקרינה פעמיים רשומה כעת בממשלה. אני יכול לספר לדור הצעיר את ההיסטוריה המחרידה של פצצות האטום אפלו לאחר מותי", אמר יאמאג'וצי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully