וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיתון בשחקים: אל על הפסידה 38.8 מליון

עסקת גידור למחירי הדלק, עליה בהוצאות אבטחה ועלויות דלק סילוני והוצאות שכר שלחו את המוביל הלאומי לשעבר להפסדים ב-2008

המשבר הכלכלי הגיע גם לשחקים והצליח להביא להוביל את אל על להפסדים: הרווח הנקי של 44.8 מליון דולר שרשמה החברה בשנת 2007 התחלף בהפסד נקי משמעותי של 38.8 מליון דולר השנה - זאת בעיקר על רקע השקעות ועסקאות גידור שביצעה החברה בשנה החולפת - המשמעות היא, שבשל החלטת אל על "לגדר" ו"לבטח" עצמה על מחירי הדלקים, נאלצה החברה לשלם מחיר גבוה עבורם, ולא נהנתה מהירידה שנרשמה במחירי הדלקים במחצית השניה של השנה. ההפסד התפעולי של החברה ב-2008 הסתכם ב1.6 מיליון דולר - זאת לעומת רווח תפעולי של קרוב ל-95 מיליון דולר אשתקד.

גורמים נוספים שהשפיעו על התוצאות הכספיות של החברה הן העליה המשמעותית במחיר הדלק הסילוני, העליה בהוצאות האבטחה (הוצאות אשר להן שותפה גם המדינה במימון) וכן תוספת בעלויות השכר בחברה - על רקע השינויים בשערי החילופין בשוק מטבע החוץ.

בחברה מסבירים את הירידה גם בתחילת אימוץ המדיניות של "שמים פתוחים" והכנסת חברות זרות למשק, ובהן תאגיד התעופה TUI, חברת התעופה הבריטית BMI וכן הרחבת הפעילות של חברת "דלתא" עם הפעלת קו הטיסות שלה לניו יורק שהשפיעו על ההיצע בשוק התעופה בישראל. למרות זאת, הצליחה אל על לרשום לזכותה הישג מרשים של גידול בהכנסות מנוסעים והכנסות אחרות.

עלות המנכ"ל - קרוב ל-5 מליון שקל

שכרו של המנכ"ל חיים רומנו הסתכם ב4.925 מיליון שקלים - מתוכם 1.7 עלות שכרו ו-3.2 מליון שקלים מענק שהוענק לו. יש לציין כי המנכ"ל הודיע לדירקטוריון החברה על ויתור של 20% משכרו לאור המצב הכלכלי.

סמנכ"ל הכספים, ניסים מלכי, השתכר ב-3.1 מיליון שקלים.

התחנה הבאה: סאן פאולו

למרות ההפסדים, משקיעה אל על את כל מרצה בהשקת הקו החדש שלה לדרום אמריקה כשהיא מקווה לרכב על הגל ההולך וגובר של צעירים ישראלים שנוסעים לגלות את היבשת הדרומית.

החברה תפעיל החל מראשית חודש מאי 3 טיסות לילה שבועיות לסאן-פאולו במטוסיה החדשים ביותר (צי 777). הטיסות תארכנה 14 שעות ו-45 דקות, ולאחרן תציע החברה שירותי "קונקשן" ליעדים נוספים ביבשת באמצעות חברות מקומיות.

כחלק מאסטרטגיה של החדרת הקו החדש לשוק, החלה אל על כבר לפני חודש וחצי במכירת כרטיסים במחיר מינימלי של 999$ וכן בקמפיין טלוויזיוני בכיכובם של הזמר פבלו רוזנברג והבדרן אלי יצפאן.

במפתיע, דיווחה השבוע אל על כי מרבית ההזמנות עד סוף 2009 התקבלו דווקא מתיירים דרום-אמריקאים המבקשים לבקר בישראל, ולא מצד מטיילים ישראליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully