וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם ב-2008: סין אלופת ההוצאות להורג

ב-2008 הוצאו להורג ברחבי העולם לפחות 2,390 בני אדם. סין ביצעה כמעט 75% מסך כל ההוצאות להורג. "עונש אכזרי ומשפיל"

מספר ההוצאות להורג בסין עולה על זה של שאר מדינות העולם ביחד, כך עולה מדו"ח שפרסם היום (שלישי) ארגון זכויות האדם אמנסטי אינטרנשיונל. אסיה עומדת בראש טבלת ההוצאות להורג. באירופה נותרה מדינה אחת שעדיין מבצעת הוצאות להורג - בלארוס. מהדו"ח עולה כי במהלך 2008 הוצאו להורג ברחבי העולם לפחות 2,390 אנשים ב-25 מדינות ועוד לפחות 8,864 נידונו למוות ב-52 מדינות.

מרבית ההוצאות להורג בשנת 2008 בוצעו באסיה, על ידי 11 מדינות אשר עדיין משתמשות בעונש מוות: אפגניסטן, בנגלדש, סין, אינדונזיה, צפון קוריאה, מלזיה, מונגוליה, פקיסטן, סינגפור ווייטנאם. סין לבדה אחראית על כמעט 75% מכלל ההוצאות להורג בעולם, עם לפחות- 1,718 הוצאות להורג, אזור המזרח התיכון וצפון אפריקה ניצב במקום השני ברשימה עם 508 הוצאות להורג. באמריקה, ארה"ב נותרה המדינה היחידה המוציאה להורג, עם 37 הוצאות להורג שבוצעו ב-2008, כשבטקסס בוצעו יותר הוצאות להורג מאשר בכל מדינה אחרת. באירופה רק בלארוס עדיין משתמשת בעונש מוות, וביצעה ארבע הוצאות להורג במהלך שנת 2008.

מהדו"ח עולה כי במדינות אפגניסטן, אירן, עירק, ניגריה, ערב הסעודית, סודן ותימן נידונו אנשים למוות ללא משפט הוגן. אסירים רבים בשורת הנידונים למוות נמקים בכלא תחת תנאי מעצר מחפירים. ביפן לדוגמא, נידונים למוות מיודעים בדרך כלל על הוצאתם להורג רק בבוקר תלייתם ואילו משפחותיהם מקבלות את הבשורה רק לאחר שההוצאה להורג בוצעה.

המגמה: צמצום העונש

הדו"ח מצביע על מגמה נרחבת של אפליה שאפיינה את עונשי המוות בשנה האחרונה, כאשר במדינות כמו אירן, סודן, ערב הסעודית וארה"ב מספר לא פרופורציונאלי מהעונשים ניתנו לבני מיעוטים, עניים וחברים בקהילות בעלי רקע גזעי, דתי ואתני שונה. לאחרונה הובהר שוב הסיכון בהוצאה להורג של חפים מפשע, כשארבעה אסירים שנידונו למוות בארה"ב שחוררו לאחר שנמצאו חפים מפשע.

"עונש המוות הוא העונש האכזרי, הלא אנושי, והמשפיל ביותר", אמרה איירין קאן, מזכ"לית אמנסטי אינטרנשיונל. "במאה ה-21 אין מקום לכיסאות חשמליים, עריפת ראשים, תלייה, זריקות רעל, כיתות יורים וסקילות". לדבריה, "עונש מוות אינו רק המעשה, אלא תהליך ממוסד של טרור פסיכולוגי ופיזי שמגיע לשיאו בהרג של אנשים על ידי המדינה".

עם זאת, לדברי קאן קיימת בעולם מגמה של צמצום עונשי המוות. "החדשות הטובות הן שהוצאות להורג הן מנת חלקן של מספר מצומצם של מדינות, דבר שמראה כי אנו מתקרבים צעד נוסף לעבר עולם ללא עונשי מוות. החדשות הרעות הן שמאות אנשים ממשיכים להיות נידונים למוות ולסבול במדינות אשר טרם מיגרו באופן רשמי את עונש המוות מקרבם."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully