וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנה מחוץ לכלא: "בלי שליט, אין ביקורים"

מפגינים ניסו למנוע כניסת אוטובוסים של משפחות אסירי חמאס לכלא השרון, ודרשו להקשיח תנאי כליאתם."הממשלה מדברת ולא עושה"

דייב שחר

(צילום: דייב שחר, עריכת וידאו: ענת ברק)

עשרות בני אדם הפגינו הבוקר (שני) בכניסה לכלא תל מונד בשרון ומנעו מאוטובוסים של משפחות האסירים הפלסטינים להיכנס לכלא. הפעילים דרשו להקשיח את תנאי כליאת האסירים הביטחוניים והצליחו למנוע במשך למעלה משעה את כניסתם של שני האוטובוסים לכלא. בסופו של דבר, בעקבות התערבות המשטרה ושירות בתי הסוהר, התאפשרה כניסתם של המבקרים לכלא. ההפגנה היא יוזמה של כמה גופים בניהם תנועת הימין "אם תרצו" ואנשי התנועה הקיבוצית.

ראש אגף המשימות בתנועה הקיבוצית, יואל מרשק, אחד ממארגני ההפגנה, אמר לוואלה! חדשות כי הדרישה שלהם היא להשוות את תנאי אסירי חמאס לתנאים שבהן כלוא גלעד שליט. "הממשלה מדברת ולא עושה. לא יתכן שבזמן שגלעד שליט הולך ונעלם, האסירים הפלסטינים מקבלים מחשבים, ביקורים פעמים בשבוע וטלפונים. אני בעד משטר דמוקרטי והומני, אבל עוד הלילה הייתי מפסיק את כל ההטבות לאסירים".

הממשלה החליטה- אין פריוולגיות

ההפגנה התקיימה על רקע החלטת הממשלה מאתמול לא להעניק הטבה כלשהי לאסירים, שאינה מחויבת על פי דין, על פי חוק ועל פי האמנות שמדינת ישראל צד להן. ממזכירות הממשלה נמסר כי "בנושא זה תנהג מדינת ישראל ביושר, בהקפדה מלאה ותעשה כל מה שמתחייב ולא מעבר לזה".

במהלך הישיבה אתמול, דיווח שר המשפטים לממשלה על החלטותיה של ועדת השרים לעניין תנאי כליאתם של אסירים פלסטינים השוהים בבתי כלא בישראל. בעקבות החלטות הוועדה, אישרה הממשלה את הקמתו של צוות מקצועי בראשות נציב בתי הסוהר, ובהשתתפות נציגים מצה"ל ומהשב"כ, שיפעל לצמצום ההטבות הניתנות לאסירים הביטחוניים הנמנים על תנועות חמאס והג'יהאד האסלאמי.

ביום רביעי האחרון התכנסה הוועדה, בראשותו של שר המשפטים, פרופ' דניאל פרידמן, לאור דרישה להשוות את תנאי כליאתם של אסירי חמאס בישראל לתנאים בהם מוחזק שליט. על פי חלק מההצעות שהועלו, אסירים שיוגדרו על ידי ראש השב"כ כאסירים שעבורם נחטף אזרח או חייל, לא יקבלו שום זכויות מעבר לאלה הבסיסיות שנדרשות לבריאותם: מזון, שתייה, ביגוד ולינה. כל זכות אחרת – כמו לימודים, שירותי קנטינה, השתתפות בפעילות ספורט – תישלל מהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully