וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נמצא מזור לאחד ממומי המוח הנפוצים בלידה?

חוקרים בריטים ערכו ניסויים בחולדות מעבדה וגילו כי שילוב של תוסף ויטמין עשוי למנוע הידורצפלוס. "הדרך עוד ארוכה לשימוש כללי"

חוקרים בבריטניה גילו כי נטילת תוסף ויטמין מיוחד במהלך ההיריון, עשוי למנוע את ההידרוצפלוס – אחד ממומי המוח הנפוצים ביותר בלידה. ב-BBC דווח כי בדיקות שנעשו בחולדות מעבדה, הראו כי שילוב של תוסף פולייט, צמצם את ההידרוצפלוס אצל החולדות באופן דרמטי. במצב של הידרוצפלוס, מתרבים נוזלים בחדרי המוח.

אולם ביסוס העבודה, שעליה פורסם בכתב בעת "נוירופתולוגיה ונוירולוגיה ניסיונית", נמצא עדיין בשלב מוקדם. הצוות מהאוניברסיטאות של מנצ'סטר ולנצ'סטר, מקווה לקבל רשות להתחיל בניסויים קליניים בקרב נשים בהיריון, שילדו תינוקות שאובחנו עם הידרוצפלוס. תוסף הוויטמין עדיין לא בהישג יד ולכן החוקרים מבקשים תמיכה מחברות לייצור תרופות, שמוכנות לייצר את התוסף כגלולה.

כיום, משפיע ההידרוצפלוס על אחת מתוך 1,000 לידות. כרגע אין שום טיפול משביע רצון לבעיה, פרט להסטה כירורגית של הנוזלים מהמוח, דרך חצוצרת הרחם, לעבר הבטן או הלב. בכל אופן, הסטה כזאת של נוזלים עלולה לגרום לזיהום ולחסימה והמשמעות לכך היא שהמטופלות יצטרכו לעבור מספר ניתוחים במהלך חייהן. לרוב הנשים שנמצאות במצב זה יש ליקויים במצב המנטלי וביכולת הפיזית, למרות שההשפעות יכולות מאוד נרחבות.

כיום מומלץ לנשים בהיריון ליטול חומצה פולית, אך כדי לטפל במניעת הידרוצפלוס נדרש טיפול משולב נוסף. ד"ר איימוגן מונטאז', דוברת הקולג' המלכותי למיילדים ורופאי נשים, אמרה שהמחקר היה "מאוד מרגש". לדבריה, "יש כל כך מעט דברים שאנחנו יכולים לעשות כיום כדי להפחית מומי לידה ולכן הגילויים האלה מתקבלים בברכה. עם זאת, עלינו להיות זהירים עם התוצאות. ניחושים של תוצאות שנמצאו אצל חולדות עלולים להיות בעייתיים ועלינו לדעת אם זה עובד וגם אם זה בטוח לשימוש אצל בני אדם. הדרך עוד ארוכה לשימוש כללי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully