וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לחם זול? חפשו בתחתית המדפים

מבדיקה של רשות ההסתדרות לצרכנות עולה, כי רשתות השיווק דוחקות מוצרי לחם וביצים בפיקוח לשולי המדפים או למדפים התחתונים

רשתות השיווק הגדולות דוחקות לשולי המדפים את סוגי הלחם הנמצאים בפיקוח ומוצרים זולים נוספים. כך עולה מבדיקה שערכה רשות ההסתדרות לצרכנות בכ-20 מרכולים של רשתות שיווק הגדולות בערים שונות ברחבי הארץ. לטענתם, הרשתות מציגות את המוצרים שתחת פיקוח על גבי המדפים התחתונים, מתחת למדפים עליהם מונחים סוגי לחם יקרים יותר, שאינם בפיקוח.

ממצאים דומים עלו גם ביחס לביצים שמחירן נמצא בפיקוח. ברוב המקרים הוצגו מארזי הביצים המפוקחות והזולות במדפים הנמוכים ובאופן המקשה על איתורם על ידי הצרכנים. זאת בעוד הביצים היקרות שמחיריהן אינם בפיקוח (ביצי חופש, ביצים אורגניות וכדומה) הוצגו בצורה בולטת במדפים העליונים, קרוב יותר לעיני הצרכנים.

לדברי עו"ד ירון לוינסון, מנכ"ל רשות ההסתדרות לצרכנות, "דווקא בתקופה קשה זו של משבר כלכלי, שממנו נפגעות שכבות אוכלוסייה רבות בישראל, ובעיקר האוכלוסיות החלשות, יש חשיבות לכך שצרכנים אלו יוכלו לרכוש מוצרי יסוד שמחירם מפוקח וזול יותר. כיוון שרשתות השיווק אינן מציגות באופן בולט מצרכים בסיסיים אלו, הדבר עלול לפגוע בצרכנים ולגרום להם לרכוש עקב טעות זו מצרכים יקרים יותר, בלא כל הצדקה ובניגוד לזכותם על פי חוק".

לוינסון גם בירך על הוזלת מחירי הלחם בימים האחרונים. הוא ציין, כי "זהו צעד נכון המתבקש לאור המצב. אנו קוראים למשרד התמ"ת לפעול באמצעים העומדים לרשותו כדי לחייב סימון המוצרים הנמצאים בפיקוח בצורה בולטת, על מנת שיהיו נגישים לעיני הצרכנים המבקשים לרכוש אותם".

  • עוד באותו נושא:
  • לחם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully