וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אולמרט עוד יכול להחזיר את גלעד"

אביו של החייל החטוף נשא דברים בעצרת לציון 1,000 יום מאז חטיפתו של גלעד שליט ופנה לרה"מ: "יש לך עוד שבועיים להחזיר את גלעד"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

"לראש הממשלה אהוד אולמרט יש עוד שבועייים להחזיר את גלעד", כך אמר אמש (שבת) נעם שליט במהלך עצרת לציון 1,000 ימים בהם יושב החייל החטוף, גלעד שליט בשבי חמאס. בעצרת, שהתקיימה מול בית ראש הממשלה בירושלים השתתפו בני משפחת שליט, הסופר מאיר שלו והזמר שלמה ארצי. גם חבריו של גלעד לגדוד השריון הגיעו למאהל המחאה כדי להשתתף בעצרת.

נעם שליט הודה בנאומו לתומכים הרבים שליוו את המשפחה במהלך השבועיים האחרונים והבטיח להמשיך במאבק. עוד פנה שליט לאולמרט בחריפות וקרא לו לא לוותר על גלעד. "אל תכנס ועידה של פרופסורים להסביר למה אי אפשר לעשות את זה, היו לך שלוש שנים בשביל זה", אמר שליט. שליט אף ציטט את שר הביטחון לשעבר, שאול מופז ואמר כי "מדינה שתשכח את חייליה סופה שחייליה ישכחו אותה".

בני משפחת שליט הודיעו כי בכוונתם לעזוב את מאהל המחאה בתום העצרת. עם זאת, עשרות בני נוער הודיעו, כי בכוונתם לאייש את המאהל בתורוניות. הם אף החליטו להקים מטה צעירים לפני גיוס, בכותרת: "גלעד התגייס למעננו - עכשיו תורנו להתגייס למענו".

מוקדם יותר אמר סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס בדמשק, מוסא אבו מרזוק בראיון לעיתון המצרי "א-שורוק" כי "חמאס מעוניין לחדש את המשא ומתן על העסקה לשחרור גלעד שליט, כדי להביא להשלמתה במהירות האפשרית". לדבריו, הדיונים בקהיר הניבו התקדמות משמעותית, אם כי לא כזו המספיקה להשלמת העסקה.

"איני יכול לומר שלא הושגה התקדמות בפרשת שליט בתקופה האחרונה דרך המתווכים המצריים. כן, הושגה התקדמות אמיתית אולם היא לא הספיקה על מנת להשלים את העסקה", אמר אבו מרזוק. לדבריו, ראש הממשלה אהוד אולמרט פרסם בכלי התקשורת שמות של אסירים שהוא איננו מוכן לשחרר, "דבר המעיד על כישלונו וחוסר יכולתו לגבש עסקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully