וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בליכוד: הממשלה תגובש עד סוף השבוע

הבכירים אומרים כי הם מקווים שעוד היום יושג הסכם קואליציוני עם ש"ס. לאחר מכן יואצו המגעים עם יהדות התורה והמפלגות הדתיות-לאומיות

בכירים בליכוד אמרו הלילה (רביעי) כי הם מעריכים שעד סוף השבוע יסתיימו כל המגעים עם שאר המפלגות ותגובש הקואליציה החדשה. בגלי צה"ל דווח כי היום יהיה ניסיון להגיע לחתימת הסכם עם ש"ס ולאחר מכן יואץ המשא ומתן עם מפלגות יהדות התורה, האיחוד הלאומי והבית היהודי.

הבכירים אמרו כי למרות המחלוקות הגדולות שעדיין קיימות בין הליכוד למפלגות הדתיות, לא יצטרך יו"ר הליכוד בנימין נתניהו לבקש מהנשיא שמעון פרס הארכת זמן לצורך גיבוש הקואליציה. מפלגות הימין, הבית היהודי והאיחוד הלאומי דורשות לקבל לידיהן את תיקי החינוך והשיכון.

ביום שני חתמו צוותי המשא ומתן של הליכוד וישראל ביתנו בראשי תיבות על הסכם קואליציוני. לפי ההסכם, תקבל מפלגתו של ח"כ אביגדור ליברמן את תיקי החוץ, ביטחון הפנים, תשתיות, תיירות וקליטה. בנוסף, תקבל המפלגה סגן שר במשרד החוץ, את ראשות ועדת חוקה, חוק ומשפט וכן נציג בוועדה למינוי שופטים.

בסוף השבוע האחרון נפגש נתניהו עם יו"ר קדימה, ציפי לבני בניסיון נוסף לשכנעה להצטרף לממשלתו המתגבשת. לבני התנתה את כניסת מפלגתה לממשלה בין היתר בהתנערות נתניהו מהבטחות שניתנו למפלגות הימין. "זוהי בחירה בסיסית של ביבי אם הוא הולך עם הימין או איתנו. הליכה משותפת צריכה לבוא לידי ביטוי בשותפות שוויונית ובעניין המדיני", אמרה לבני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully