וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאונת אוטובוס התיירים: לא נמצאו אחראים

3 חודשים לאחר התאונה שבה נהרגו 24 תיירים מרוסיה, מסרה הוועדה שחקרה את התאונה את מסקנותיה. "בכביש לא נמצא שילוט מתאים"

הוועדה לחקירת תאונת אוטובוס התיירים שאירעה בערבה לפני כשלושה חודשים, הגישה לשר התחבורה שאול מופז את ממצאיה. בתאונה נהרגו 24 תיירים מרוסיה ו-27 נפצעו קשה. הדו"ח שהגישה הוועדה קובע כי מספר כשלים וליקויים גרמו לתאונה הקטלנית ביותר מאז קום המדינה. עם זאת הוועדה לא פרסמה שמות או גופים שאחראים לתאונה.

ממצאי הוועדה מחזקים למעשה את חקירת המשטרה שמסקנותיה פורסמו כחודש לאחר התאונה. בין היתר נמסר כי בכביש שבו אירעה התאונה לא נמצא תמרור המגביל את מהירות הנסיעה, הנוסעים לא היו חגורים בחגורות בטיחות וכי באוטובוס הותקן טכוגרף (קופסה שחורה) מדגם מיושן. בעקבות הממצאים החליט שר התחבורה מופז כי "כלל הממצאים יאוגדו ויתוכללו על ידי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ובכלל זאת כל הנושאים והתחומים שעלו בחקירות".

כחודש לאחר התאונה פרסמה כאמור המשטרה את דו"ח סיום המסקנות שלה. מפרטי החקירה התברר כי נהג האוטובוס, אדוארד גלפונד, נסע במהירות מופרזת שאינה תואמת את תנאי הדרך. עוד עלה מחקירת המשטרה, כי התפתח ויכוח בין נהג האוטובוס גלפונד לבין נהג אוטובוס אחר. מומחים שבדקו את האוטובוס שהתהפך העלו כי מערכות הרכב היו תקינות וכי אובדן השליטה וההתהפכות נגרמו כתוצאה מטעות אנוש ולא מתקלה טכנית".

בנוגע לנושא הגורם האנושי, קובעת הוועדה שחקרה את התאונה כי "ייתכן כי מדובר בנהיגה תוקפנית, אך לא ניתן לקבוע בוודאות לאור המידע הקיים וכי מהירות האוטובוס (78 קמ"ש) אינה מתאימה לתנאי הדרך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully