וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: על המערב לרכך את עמדתו כלפי חמאס

קהיר מנסה לשכנע את אירופה וארה"ב להסכים לכך שחמאס רק "יכבד" את ההסכמים עם ישראל במקום ש"יתחייב" אליהם

מצרים החלה בניסיונות לשכנע את ארצות הברית ואירופה להגמיש את דרישותיהן מחמאס על מנת לאפשר את הקמתה של ממשלת אחדות פלסטינים, כך מסרו אמש (שני) גורמים רשמיים בקהיר לסוכנות הידיעות "איי.פי".

שיחות פיוס בין פתח לחמאס והמגעים להקמתה של ממשלת אחדות המתנהלים מזה שבוע בקהיר תקועים עקב חוסר הסכמה בין שני הארגונים על האופן שבו יש להתייחס להסכמים שחתמה הרשות הפלסטינית עם ישראל. השיחות תלויות בשאלה האם חמאס צריך "להתחייב" להסכמים הללו או שמא רק "לכבד" אותם.

שאלת הניסוח היא רגישה מפני שחמאס חושש מניסוחים שמהם ישתמע כי הארגון מכיר בישראל. גורמים רשמיים במצרים ומנהיג פתח אבו מאזן, לעומת זאת, שבו והדגישו כי כל ממשלה פלסטינית שתקום חייבת לקבל את ההסכמים שכבר נחתמו עם ישראל ולהתחייב למאמצי השלום שמנהלת הרשות.

אלא שהחלטת מצרים לשגר את שר החוץ אחמד אבו אל-רייט לבריסל וראש המודיעין עומר סולימן לוושינגטון במטרה לרכך את יחסם של האיחוד האירופי וארה"ב כלפי חמאס מצביעה על כך שלא הושגה התקדמות רבה בניסיונות לשנות את עמדתו של הארגון בנושא.

"עומר סולימן ואבו אל-רייט נשלחו על מנת לשכנע את האמריקאים ואת האירופים שיש להסתפק בשפה מרוככת יותר", אמר גורם מצרי רשמי. גורם פלסטיני שמעורב בשיחות הפיוס בקהיר אמר מצידו כי "מצרים מיצתה את כל האפשרויות בנושא וזוהי האחרונה שנותרה". הגורמים אמרו כי מצרים מציעה לארה"ב ולאיחוד אירופי להסכים לכך שחמאס "יכבד" את הסכמי עבר במקום ש"יחייב" עצמו אליהם.

אבו אל-רייט נפגש אמש (שני) עם שר החוץ הבריטי דיויד מיליבד ועם המפקח על הפיתוח באיחוד האירופי לואי מישל. ביום ראשון הוא נפגש עם חוויאר סולנה, מזכיר האיחוד לענייני חוץ וביטחון. "מצאתי הסכמה מלאה עם האירופים בנושא תהליך השלום ושיחות הפיוס הפלסטיניות", אמר אבו אל-רייט. סולימן מצידו עזב לוושינגטון ביום ראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully