וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל יום ששליט בשבי - כושר ההרתעה נפגע"

ח"כ קרא ביקר במאהל של משפחת שליט ודרש לקיים מו"מ ישיר עם חמאס. אביו של מדחת יוסף: "באנו להזדהות עם המשפחה"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר. עריכת וידאו: ענת ברק)

באוהל המחאה של משפחת שליט בירושלים המשיכו היום (שני) לקבל מבקרים. ח"כ איוב קרא (קדימה) תקף בחריפות את ממשלת ישראל במהלך הביקור וטען כי "לישראל אין זכות קיום אם היא לא מסוגלת לצאת למשימה להחזרת שליט". לדבריו, יש לקיים משא ומתן ישיר עם מנהיגי חמאס, בנוגע לעסקה לשחרור שליט.

סלמאן יוסף, אביו של החייל מדחת יוסף שנהרג בקבר יוסף, הגיע גם הוא למאהל. "באנו להזדהות עם המשפחה. אנו מתפללים לשובו של גלעד", אמר יוסף.

המתווך עובר בין החדרים

עיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון דיווח היום כי מפקד הזרוע הצבאית של חמאס, אחמד ג'עברי, הגיע לקהיר לפני ארבעה ימים כדי לעמוד בראש משלחת המשא ומתן הבלתי ישיר מול ישראל לגיבוש עסקה לשחרור שליט. מקורות פלסטינים המוגדרים "מהימנים" סיפרו לעיתון כי במגעים לגיבוש עסקה, הנערכים זה שלושה ימים, משתתפים מלבד ג'עברי גם בכירי חמאס ד"ר מחמוד א-זהאר וניזאר עוודאללה. לדבריהם, המשלחות הפלסטינית והישראלית יושבות בחדרים נפרדים במלון בקהיר והמתווך המצרי עובר ביניהם כשבידיו דפים ומסמכים.

ישיבת הממשלה המיוחדת שהיתה אמורה להתכנס הבוקר כדי לדון בעסקת שליט נדחתה למחר בבוקר. ראש השב"כ יובל דיסקין והשליח המיוחד עופר דקל האריכו את שהותם בקהיר, וממשיכים במו"מ לגיבוש העסקה. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי "אין כרגע שום סימן המצביע על תוצאה בכיוון כלשהו של המשא ומתן".

ראש הממשלה אולמרט הצהיר אתמול כי הנחה את דיסקין ודקל למצות המאמצים להשבת גלעד. בפתח ישיבת הממשלה השבועית אמר אולמרט כי "בשלוש השנים האחרונות עשינו מאמצים כבירים בשורה ארוכה, מסועפת ומורכבת של ערוצים סמויים שכל מטרתם היתה להשיב את גלעד". הוא ציין כי "עד היום עמדת החמאס היתה הרבה מעבר למה שהגורמים המתונים היו מוכנים לקבל".

  • עוד באותו נושא:
  • גלעד שליט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully