וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקווה לילדים האוטיסטים

מחקר שנערך בארה"ב גילה כי ילדים אוטיסטים שטופלו בתא לחץ, הראו שיפור במספר תחומי פעילות שונים כמו יכולת שפתית וקשר עין

חוקרים אמריקאים חשפו כי טיפול בתא לחץ עשוי לסייע לילדים אוטיסטים, כך דווח ב-BBC. אחרי טיפול בלחץ גבוה שנמשך 40 שעות, הראו ילדים אוטיסטים שיפור משמעותי באינטראקציה חברתית ובקשר עין המשתווה עם שליטה. המחקר שבוצע על ידי רופאי ילדים לא יכול היה להראות אם ישנה השפעה על הטווח הארוך, אך יחד עם זאת, בצוות האמריקאי שביצע את המחקר אומרים כי התוצאות יביאו לביצוע מחקר נוסף של הטיפול.

אחת התיאוריות היא שחמצן יכול לסייע בצמצום תהליכים דלקתיים ושיפור של זרימת החמצן לעבר רקמת המוח. טיפול בתא לחץ שבו ניתן ריכוז גבוה של חמצן בלחץ אטמוספרי גבוה, הראה כבר בעבר תוצאות חיוביות במצבים נוירולוגים אחרים כמו תסמונת אלכוהול עוברית ושיתוק מוחין. כמה מחקרים כבר בוצעו כדי לבדוק את השפעת השימוש בתא לחץ על ילדים אוטיסטים, אך הם לא הושוו עם הליכי דמה המעלים שאלות סביב "השפעת תרופת הדמה".

במחקר החדש שבוצע בשישה מרכזים ברחבי ארצות הברית, הוכנסו לטיפול בתא הלחץ 62 ילדים עם אוטיזם בגילאי שנתיים עד שבע. הטיפול ניתן עם ריכוז של 24% חמצן בסך כולל של 40 שעות ובמשך חודש ימים. ילדים שקיבלו את הטיפול, הראו שיפור משמעותי בתפקוד הכללי, יכולת שפתית, אינטראקציה חברתית, קשר עין, חושים ומודעות קוגניטיבית. 30% מהילדים דורגו על ידי הרופאים כ"מאוד משתפרים" או "משתפרים" וזאת בהשוואה ל-8% בלבד שדורגו כ"משתפרים" בקבוצת הביקורת.

מוביל המחקר, ד"ר דן רוזיגנול מהמרכז הבינלאומי להתפתחות הילד בפלורידה, אמר כי השימוש בתאי לחץ כטיפול בילדים עם אוטיזם צבר פופולאריות רבה ברחבי ארצות הברית וכי ישנם הורים שמצליחים לרכוש בעצמם תאי לחץ בסכומים שנעים בין 14 ל-17 אלף דולרים. לדברי ד"ר רוזינגול, "אנחנו לחלוטין לא מדברים כאן על מרפא, אנחנו מדברים על שיפורים בהתנהגות, שיפור בתפקוד ובאיכות החיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully