וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר: "המדינה נכשלה בצמצום העוני"

השופט בדימוס לינדנשטראוס קרא לממשלה החדשה "להתערב ביתר שאת בתחום החברתי". לדבריו, "ילד עני כבר אינו מסעיר את דעת הקהל"

"המדינה נכשלה ביעדים שהציבה לעצמה לצמצם את העוני". כך הצהיר הערב (ראשון) מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס. בכנס בכנס במרכז הבינתחומי הרצליה בנושא 100 הימים הראשונים לכהונת ראש הממשלה אמר לינדנשטראוס, כי "המדינה חייבת להתערב ביתר שאת בתחום החברתי ולהציב יעדים לצמצום הפערים החברתיים. זו תהיה אחת המשימות המרכזיות של הממשלה החדשה שתקום ויש להחל בה כבר מתחילת דרכו של ראש הממשלה".

"מי זועק היום את זעקת עניי ישראל בכלל והילדים העניים בפרט?", שאל מבקר המדינה בכנס. לדבריו, "בסולם החברתי- הציבורי בישראל, נמצא רף העוני בשלבים נמוכים מאד. ילד עני רעב, אינו מסעיר את דעת הקהל, אינו מזעזע אותה והתקשורת אינה מפנה אליו את הזרקורים וחודרת לעומק הבעיה החברתית בישראל. איבדנו, כנראה, את הסולידריות החברתית. יסודות החמלה, אפילו הרחמים, העזרה לזולת ואולי בגדול – אהבת האדם."

לינדנשטראוס אף התייחס לעבודתו של מבקר המדינה ואמר כי "המבקר אינו קובע את המדיניות הכלכלית של הממשלה, אך הוא רשאי לבחון אותה על פי אמות המידה שתחם לו החוק. הוא אינו קובע את המדיניות כלפי השכבות החלשות, העניות, ובתוכם הילדים הגדלים בעוני משווע, אך הוא רשאי לבחון מדיניות זו. כאן מצויה שליחותו הציבורית לקיים את בדיקותיו ב'זמן אמת, בשקיפות, במקצועיות ביקורתית, ביושר, בהגינות וללא משוא פנים. אם ראשי הפירמידה הממשלתית חטאו העיוורון ובקהות חושים, חובה עליו להתריע על כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully