וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות מפגינים לאולמרט: "שחרר את שליט"

הפגנת ענק למען שחרורו של החייל החטוף נערכת מול מעון רה"מ. המפגינים קראו לאולמרט "להתעורר" ולהביא לשחרור שליט במהרה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מאות מפגינים הגיעו היום (שישי) לאוהל המחאה למען שחרור החייל החטוף גלעד שליט הממוקם מול מעון ראש הממשלה בירושלים. המפגינים קראו לאולמרט לפעול לשחרור של שליט לפני סיום כהונתו. במהלך ההפגנות אף חסמו כמה מפגינים את כביש הגישה למעון ראש הממשלה, אולם בהתערבות המשטרה הכביש נפתח זמן קצר לאחר מכן.

"לא מפקירים, את גלעד משחררים", צעקו המפגינים וקראו לאולמרט "להתעורר" ולהביא במהרה לשחרור שליט.

נציג מטה החברים של גלעד, גיא אליאסף, אמר לוואלה! חדשות כי במקום לצאת אליהם ולכבד אותם ראש הממשלה מעדיף לתקוף אותם בתקשורת ולהגיד שמה שהם עושים מעכב את החזרתו של גלעד. "אנחנו אומרים לאולמרט שעדיף שיפסיק לדבר ויתחיל לעשות, כי 1000 ימים בשבי מוכיחים שאולמרט כנראה לא עשה מספיק", אמר.

"הוויכוח הוא סביב גירוש האסירים"

היום דווח ב"הארץ" כי לפי מקורות בקהיר, ישראל הסכימה לשחרר את כל 450 האסירים הפלסטינים שדורש חמאס בתמורה לשחרורו של שליט. כעת סובב הוויכוח סביב דרישתה של ישראל, לפיה חלק מהאסירים שישוחררו יגורשו לחו"ל וחלק אחר יחזור לרצועת עזה במקום לגדה המערבית. חמאס מצידו מתנגד לדרישות הללו, וזאת על אף החשש בארגון שממשלה חדשה שתקום בישראל תהיה הרבה פחות נדיבה.

במקביל, מקורות פלסטינים המוגדרים "מהימנים" דיווחו היום לעיתון כוויתי על "התקדמות משמעותית שחלה בשלושת הימים האחרונים" בנוגע לגיבוש עסקת שליט. המקורות העריכו כי ניתן יהיה לגבש עסקה תוך שבועיים. הם מסרו כי ישראל הסכימה לשחרר את מרבית האסירים הפלסטינים אך ביקשה להסיר מהרשימה מספר שמות של אסירים.

המקורות הוסיפו כי ההתקדמות חלה בשל הגעתו של בכיר חמאס מחמוד א-זהאר למצרים לצורך המגעים לגיבוש העסקה. עוד דיווחו כי הצדדים צריכים עוד מספר ימים על מנת לגבש באופן סופי את הרשימה הסופית של האסירים שישוחררו. לטענתם, חמישים שמות של אסירי חמאס הושמטו מהרשימה.

  • עוד באותו נושא:
  • גלעד שליט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully