וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: מיגרנה מעלה את הסיכונים בהיריון

חוקרים אמריקאיים חושדים כי מיגרנה יוצרת לחץ נוסף שעלול לגרום לשבץ מוחי. עם זאת, שבץ מוחי מתרחש ב-4 מתוך 100 אלף לידות

מחקר חדש שבוצע בארצות הברית, מציע כי מיגרנות עלולות להעלות באופן ניכר את הסכנה ללקות בשבץ מוחי במהלך ההיריון. עם זאת, בכתב העת הרפואי הבריטי שפרסם את המחקר, הודגש כי הסיכון הכולל נותר נמוך. המחקר קושר גם את המיגרנות לעלייה בסיכונים של מחלות לב, קרישת דם ולחץ דם גבוה.

על פי הדיווח ב-BBC, החוקרים חושדים כי המיגרנה יוצרת לחץ נוסף על הגוף, כאשר הוא גם ככה נאבק בנפח דם מוגבר וקצב הלב. עוד הם מציעים כי ישנה אפשרות שהמיגרנה עצמה היא סימן שמערכת הלב וכלי הדם אינה מתפקדת כפי שהיא צריכה לתפקד. מחקר קודם כבר הראה כי תאים שמייצרים את החלק הפנימי של כלי הדם, אינם מתפקדים כראוי אצל אנשים עם מיגרנה.

כאב ראש כתוצאה ממיגרנה, מתרחש אצל עד 26% מכלל הנשים שנמצאות בגיל ההולדה ובקרב שליש מהנשים בגילאי 35-39. המחקר, שאותו הובילה אוניברסיטת וויק פורסט האמריקאית, התבסס על ממצאים שנאספו מקרב 33,956 נשים בהיריון בין השנים 2000 ל-2003. מיגרנות במהלך ההיריון, נקשרו במקרים מועטים לסיכון מוגבר של שבץ מוחי.

הסיכון של שבץ מוחי במהלך היריון הוא נמוך, בערך ארבעה מקרים לכל 100 אלף לידות. אך יחד עם זאת, החוקרים אומרים שאישה הסובלת ממיגרנה פעילה במהלך ההיריון, צריכה להישלח על ידי הרופאים לבדיקה כוללת במערכת הלב וכלי הדם. אחת החוקרות, פרופ' שריל בושנל אמרה כי "המחקר שלנו לא צריך להרתיע נשים שסובלות ממיגרנות, מלשקול כניסה להיריון. מצבן של נשים רבות שסבלו ממיגרנה לפני ההיריון, השתפר במהלך ההיריון עצמו ולא היתה להן שום בעיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully