וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרקולה, עכשיו יש גם דג כזה

הרוזן האכזר מטרנסילבניה זכה לחיקוי בלתי רגיל. בניגוד למקור, היצור התת-מימי שמגיע מבורמה לא מקיז דם ואורכו 17 מ"מ בלבד

חוקרים בבריטניה גילו באחרונה דג בלתי רגיל, שבפיו ניבים עשויים מעצם. אורכו של היצור שזכה לכינוי "דג הדרקולה" הוא 17 מ"מ בלבד וניתן למצוא אותו רק בנחלים של בורמה. ב-BBC דווח כי החוקרים ממוזיאון הטבע בלונדון מאמינים שהדג איבד את שיניו במהלך ההתפתחות האבולוציונית כבר לפני 50 מיליון שנים, אך הצליח לפתח לאחר מכן כתחליף את ניבי העצם.

החוקרים סבורים כי דגי ה"דרקולה" משתמשים בניבים שלהם כדי לדחוף האחד את השני, אך לא שולפים אותם כדי להקיז דם. איש המוזיאון, ד"ר רלף בריץ סיפר כי "כאשר אתה מתבונן בהם בשבי, אתה יכול לראות את הזכרים נאבקים. הם מציגים את הניבים ופותחים את הלסתות בצורה רחבה שלא תאמן ולאחר מכן הם דוחפים אחד את השני, אבל אנחנו לא רואים פציעות".

הדוגמאות הזעירות של הדג הגיעו לבריטניה במשלוח של דגי אקווריום ובתחילה שייכו אותם החוקרים בטעות לזן אחר. לדברי ד"ר בריץ, "אחרי שנה בתנאים של שבי, הם החלו לגסוס והתחלתי לשמר אותם ולהתבונן בהם באמצעות מיקרוסקופ ואז חשבתי לעצמי 'אלוהים, מה זה?, לא ייתכן שאין להם שיניים' וכשהסתכלתי על פרטים נוספים והכתמתי את העצמות והסחוס בצבעים שונים, הצלחתי לגלות בבירור שליצורים שניצבים מולי אין שיניים". באופן טבעי, החליט החוקר להעניק לדג המוזר שנגלה מולו את הכינוי "דרקולה" על שמו של אחד מבעלי הניבים המיתולוגיים ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully