וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדריד מציינת 5 שנים למתקפת הטרור

תושבי הבירה הספרדית מתייחדים עם זכר 191 הקורבנות, שנהרגו לאחר שמחבלים מוסלמים הפציצו 4 רכבות בעיר. "זה תאריך שאסור לשכוח"

(עריכת וידאו: ענת ברק, קריינות: אילן שניג)

תושבי ספרד מציינים היום (רביעי) חמש שנים לפיגוע הטרור בבירה מדריד, במסגרתו נהרגו 191 בני אדם ו-1,800 נפצעו. בפיגוע הפציצו טרוריסטים מוסלמים ארבע רכבות בעיר, וחוזה מריה אזנר, מנהיג המפלגה השמרנית, הטיל את האחריות לביצועו על המחתרת הבסקית אט"א.

ב-13 במרץ 2004, יומיים לאחר מכן, המשטרה מצאה קלטת וידאו שבה טוענים המפגעים כי ביצעו את הפיגוע בשיתוף פעולה עם ארגון אל קאעדה וכתגובה לתמיכתה של ספרד בפלישה האמריקאית לעירק.

למרות הראיות החד משמעיות, אזנר ומריאנו רחוי, מנהיג מפלגת העם (PP), התעקשו להמשיך ולהאשים את אט"א בפיגוע. זאת על רקע החשש כי הכרה במעורבות המוסלמית בפיגוע תפגע בתמיכתה של ממשלת ספרד במלחמה בעירק, עמדה שגם כך היתה מאד לא פופולרית בקרב העם הספרדי.

עם זאת, הטיוח גרם לנזק חמור מכך. המצביעים הזועמים העבירו תמיכתם לספאטרו, מנהיג המפלגה הסוציאליסטית, וזיכו אותו שלושה ימים לאחר מכן בניצחון בבחירת לראשות הממשלה. עם זאת, פוליטיקאים שמרנים עדיין רואים בניצחון זה עניין של מזל בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully