וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטרור חזר לאירלנד: 2 הרוגים בתקרית ירי

2 חיילים בריטים נהרגו ו-4 נפצעו קשה כאשר אדם שהתחזה לשליח פיצה פתח בירי לעבר בסיס צבאי. ההערכה: ה-IRA עומד מאחורי התקרית

לאחר שנים של שקט, שוב אש בצפון אירלנד. שני חיילים בריטים נהרגו, וארבעה נוספים נפצעו קשה מירי שנפתח לעברם הלילה (ראשון) בכניסה לבסיס צבאי במחוז אנטרים בצפון אירלנד. נסיבות המקרה עדיין נבדקות אולם מדיווחים ראשונים עולה כי אדם שהתחזה לשליח פיצה הגיע לשער הבסיס ופתח בירי לעבר קבוצת חיילים. ביום שישי האחרון הודיע מפקד משטרה בצפון אירלנד כי יחידה סודית של הצבא הבריטי מנהלת מעקב אחר פורשי המחתרת האירית, שככל הנראה מתכננים לבצע פיגוע או התנקשות לקראת חגיגות יום פטריק הקדוש, שיתקיימו בשבוע הבא.

תקרית הירי היום הכתה בתדהמה את אזרחי המדינה שכבר חשבו לתומם כי ימי האלימות והטרור באזור חלפו מהעולם. רק בחודש אוגוסט אשתקד פורסם דו"ח הקובע כי המחתרת האירית, ה-IRA, התפרקה והיא כבר לא נחשבת כארגון טרור. המשרד לענייני צפון אירלנד (NIO), משרד בממשלת בריטניה האחראי לעניינים הקשורים לצפון אירלנד, ושרי ממשלה הדגישו את חוסר הפעילות של ה-IRA באחרונה ואת העובדה שאין סימן לגיוסים מחודשים, לאיסוף מידע מודיעיני או לפעילות טרור אחרת בתוך הצבא האירי הרפובליקני.

המלחמה בצפון אירלנד חוזרת?

ה-IRA נוסד ב-1919 בידי מייקל קולינס ושימש כזרוע הצבאית של מפלגת השין פיין הקתולית. ה-IRA מהווה שם כולל המאגד בתוכו מספר ארגונים לאומנים אשר שאיפתם הייתה לאחד את חלקי אירלנד תחת שלטון אירי עצמאי. ה-IRA התנגד לשלטון הבריטי בצפון אירלנד ופעל נגדו באמצעים פוליטיים אך גם באמצעים אלימים כגון לוחמת גרילה ופעולות טרור כנגד אזרחים ומוסדות בריטיים. מספר ההרוגים על ידי הIRA בשלושת העשורים בהם פעל מוערך בכ-3,600. גל האלימות הסתיים עם החתימה על הסכם "יום שישי הטוב" ב-1998.

במהלך יולי 2005 ה-IRA יצאו בהצהרה פומבית כי המלחמה בינם לבריטים הסתיימה, תוך נתינת הוראה ברורה לכל הפלגים והארגונים המאוגדים תחת השם IRA, להניח נשקם ולהשמיד את מצבורי הנשק שברשותם. הממשלה הבריטית מצדה הגיבה להצהרה חיובית זו בפירוק הבסיסים הצבאיים אשר נותרו בצפון אירלנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully