וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגנטינה: מקורב לחקירת פיגוע טוען שנחטף

האיש שהיה שותף לחקירת הפיגוע במרכז הקהילה היהודית ב-94', טוען כי אלמונים חטפו ועינו אותו. "הם התעניינו בקלטות שקושרות את אירן"

גורם המקורב לחקירה שנערכה בארגנטינה לאחר הפיגוע הרצחני שאירע במרכז הקהילה היהודית (אמי"ה) בבואנוס איירס בשנת 1994, טוען כי אלמונים חטפו ועינו אותו. האיש, קלאודיו ליפשיץ, שימש בעבר כמזכירו של השופט חואן חוזה גליאנו, שניהל את החקירה בעניין. בדיווח שפורסם היום (שבת) בעיתון הארגנטיני "קלארין", טען ליפשיץ כי החוטפים התעניינו בקלטות שקשרו את אירן באחריות לפיגוע שבו נהרגו 85 בני אדם ונפצעו 200.

ליפשיץ סיפר כי החוטפים עצרו את רכבו, הוציאו אותו מהרכב, הניחו על ראשו שקית אשפה, צרבו את ידו וחרטו על גבו את ראשי התיבות של הקהילה היהודית בבואנוס איירס (AMIA). לדבריו, "החוטפים אמרו לי 'תישאר רגוע, אנחנו לא רוצים להרוג אותך. תוכל לחיות, אם תיתן לנו את כל מה שאנחנו רוצים'. כשהם גילו שיש לי צלב, הם אמרו לי 'מה אתה עושה עם זה?, אתה הרי יהודי'".

החוטפים הספיקו לגנוב מליפשיץ את הטלפון הנייד שלו ולאחר מכן הם השליכו אותו סמוך למבנה של המשטרה הפדרלית בבואנוס איירס. בתום החקירה הוא הועבר לקבלת טיפול רפואי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully