וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ישראל מנסה לספח את מזרח י-ם

דו"ח סודי של האיחוד האירופי מאשים את ישראל במדיניות מואצת ובלתי חוקית של הרחבת התנחלויות והריסת בתים בעיר

"פעולותיה של ישראל במזרח ירושלים, ובכלל זה בניית התנחלויות חדשות, בניית גדר ההפרדה, הריסת בתים ואפלית התושבים הפלסטינים, גורמות להחלשת האוכלוסיה הפלסטינית ומניעת התפתחותה וכן להגברת הנוכחות הישראלית במזרח העיר". כך נאמר בדו"ח סודי של האיחוד האירופי, שחלקים ממנו התפרסמו היום (שבת) ב"גרדיאן" הבריטי. הדו"ח מאשים את ישראל בסיפוח בלתי חוקי של מזרח ירושלים באמצעות מדיניות מואצת של הרחבת התנחלויות, הריסת בתים והקמת מחסומים.

הדו"ח, שהגיע לידי ה"גרדיאן", טוען כי מדיניותה של ישראל במזרח ירושלים פוגעת בתהליך המדיני ומערערת את אמינותה של ישראל בעיני הפלסטינים. "פעולותיה של ישראל באזור ירושלים מהווים את אחד האתגרים הכבדים ביותר הניצבים בפני תהליך השלום הישראלי-פלסטיני", נאמר במסמך. הדו"ח מכיר בצדקתן של חלק מהפעולות הבטחוניות של ישראל, אולם קובע כי "מרבית פעולותיה הלא חוקיות של ישראל בירושלים ובסביבתה גובלות בהצדקה הבטחונית".

הדו"ח מתמקד בין השאר בהריסות הבתים במזרח ירושלים וטוען כי פעולות אלו מהוות "הפרה של החוק הבינלאומי, אינן משרתות כל מטרה ברורה, יש להן השלכות הומניטריות חמורות והן מלבות מרירות והקצנה". הדו"ח מדגיש עוד, כי למרות שהאוכלוסיה הפלסטינית מהווה 34 אחוז מכלל תושבי העיר, רק 5-10% מתקציב העיר מופנה לאזורים פלסטינים. מדיניות זו, נאמר, מנציחה את הרמה הנמוכה של השירותים והתשתיות הנמצאים באזורים אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully