וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן דורש: לימודים חינם ליוצאי קרבי

הסתיימה פגישת צוותי המו"מ של ישראל ביתנו והליכוד. "אנחנו דורשים שחיילים משוחררים יזכו להעדפה בהקצאת קרקעות ובאקדמיה"

"אחת הדרישות של ישראל ביתנו מהליכוד היא לאפשר ליוצאי יחידות קרביות לימודים אקדמאיים חינם במשך שלוש שנים". כך אמר הערב (רביעי) לוואלה! חדשות יו"ר צוות המשא ומתן הקואליציוני של המפלגה, ח"כ סטס מיסז'ניקוב, עם תום הפגישה בין צוותי המשא ומתן של הליכוד וישראל ביתנו.

לטענת מיסז'ניקוב, עד כה הליכוד הציג עמדה לפיה חיילים משוחררים ויוצאי שירות לאומי יזכו לשנת לימודים אקדמית חינם. לדבריו, ישראל ביתנו לוקחת את היוזמה צעד אחד קדימה: "אנחנו דורשים שחיילים משוחררים יזכו להעדפה בהקצאת קרקעות, בלימודים אקדמאיים - כולל הגמשת הקריטריונים בפסיכומטרי לקבלה לאוניברסיטאות ולמכללות - ובקבלה למשרות ציבוריות".

לדבריו, בהעדפת יוצאי צבא יינתן משקל לאורך השירות ולאופיו. כך לדוגמה, ישראל ביתנו תדרוש שיוצאי שירות קרבי יקבלו שלוש שנים לימודים אקדמאיים חינם. יוצאי צבא אחרים יקבלו העדפות פחותות, ואחריהם בוגרי שירות לאומי.

"מלבנים רעיונות"

בפגישה היום, דנו הצדדים במסמך חמשת העקרונות של ישראל ביתנו. לדברי מיסז'ניקוב, מלבד נושא ברית הזוגיות יש התקדמות ביתר הנושאים – שינוי שיטת הממשל, נושא הגיורים ונושא האזרחות. "בנושא ברית הזוגיות, יש רעיונות שאנחנו מלבנים", אמר והסביר כי ישראל ביתנו לא תדרוש לאפשר נישואין אזרחיים בין שני יהודים. לטענתו, מרכז המחלוקת בין שני הצדדים עומד על נישואין בין יהודי לגויה או בין יהודיה לגוי.

מחר בבוקר יתכנסו בכפר המכביה צוותי המשא ומתן של שתי המפלגות לדיון מעמיק וארוך, ויתחילו לנסח קווים משותפים בין שני הצדדים. בין היתר, ינוסחו הקווים המעשיים של הכרעת החמאס ושל "קבינט העלייה" שבראשו יעמוד נציג ישראל ביתנו. "אני רוצה לנסח כיצד מתכוונים להכריע את החמאס, ומה יהיו הפונקציות והתקציבים של קבינט העלייה", אמר מיסז'ניקוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully