וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האיום על ישראל - אירן מוכנה למו"מ

שגריר אירן בסבא"א אמר כי אם המו"מ עם מדינות המערב ייערך ללא תנאים מוקדמים, יש לצפות לפריצת דרך בשיחות על תוכנית הגרעין

עלי אשגר סולטנייה, שגריר אירן בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), אמר היום (רביעי) כי אם יתנהל משא ומתן ללא תנאים מוקדמים, על בסיס שווה, בין המערב למדינה המוסלמית, אזי קיים סיכוי לפריצת דרך בשיחות על תוכנית הגרעין האירנית. "אירן היא זו שמזמינה מדינות אחרות למשא ומתן ללא תנאים מוקדמים. אף צד אינו חזק יותר או עליון יותר. אם תפיסה זו תשתנה והעולם יבין שכולם שווים, תהיה פריצת דרך. אנו מוכנים לדון בסוגיות מקיפות, כגון ביטחון וכלכלה", הוסיף.

השגריר האירני הזהיר כי על מדינות המערב האחריות לסנקציות המוטלות על אירן, לכבד את "זכותה הבלתי מעורערת" לתוכנית גרעינית למטרות שלום.

ישראל תחת איום

בתוך כך, אמר היום מפקד משמרות המהפכה מוחמד עלי ג'פרי כי הטילים האירניים מסוגלים לפגוע במתקני הגרעין הישראליים. "כל מתקני הגרעין באזורים השונים של הארץ הנמצאת תחת כיבוש של המשטר הציוני נמצאים בטווח מערכת הטילים האירנית".

ג'פרי הוסיף כי דוקטרינת הביטחון של ארצו מתבססת על הגנה, "אך במקרה שהאויב ינקוט בפעולה, כולל המשטר הציוני, נגיב בתקיפות ונשתמש בטילים שלנו כדי להדוף את ההתקפה. כיום, לרפובליקה האיסלמית של אירן יש טילים המגיעים לטווח של 2,000 ק"מ, ובהסתמך על כך, כל השטח הישראלי, כולל המתקנים הגרעיניים של המשטר הזה, נמצאים בטווח הטילים שלנו". לדבריו, לישראל ולארה"ב אין את היכולת לתקוף את אירן.

מומחים צבאיים טוענים כי הטילים האירניים מבוססים על טכנולוגיה צפון קוריאנית ומדינות נוספות, אך לא ברור עד כמה הם מדוייקים.

מוקדם יותר אמר נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד כי ישראל היא תוצר של כמה "שקרים גדולים" שהומצאו על ידי "הממשלות הקולוניאליסטיות היהירות", כדי להשתלט על העולם האיסלמי ועל העולם כולו. הוא אמר את הדברים בכנס תמיכה בפלסטינים שנערך בטהרן. אחמדינג'ד התייחס לכנס המדינות התורמות לעזה שנערך השבוע במצרים ואמר כי ההבדל בינו לבין הכנס בטהרן הוא כמו ההבדל בין השטן לאדם.

אחמדינג'ד הוסיף כי "הסבל של הפלסטינים הוא פצע ישן בגוף האנושות. המשטר הציוני הוא התרמית הגדולה והפשע המכוער ביותר בהיסטוריה". בין השקרים שמנה הנשיא אחמדינג'ד: סיפור השואה, סיפור העם ללא ארץ, מדינה ללא לאום ואימוץ תפקיד העם המדוכא על ידי היהודים. לטענתו, כל השקרים נועדו להצדיק את הכיבוש הציוני. הוא הזהיר מפני המשך קיומה של מדינת ישראל.

כנס התמיכה בן היומיים נפתח הבוקר בנאומו של האייתולה עלי חמינאי, הסמכות הרוחנית העליונה באירן. חמינאי אמר כי נשיא ארצות הברית ברק אובמה הולך בעקבות "דרכו השגויה" של קודמו ג'ורג' בוש וממשיך לתמוך בישראל, אותה כינה "גידול סרטני". לדבריו, "אפילו הנשיא החדש של אמריקה, שהכריז כי בכוונתו לשנות את מדיניות בוש, מגן על מדינה טרוריסטית כשהוא מדבר על התחייבות ללא תנאים לישראל". חמינאי קרא לפלסטינים להמשיך בדרך ההתנגדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully