וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד שטח ירוק יהפוך לשכונת מגורים

המועצה הארצית לתכנון ולבנייה אישרה סופית בנייה של אלפי יחידות דיור בשטח הפתוח שבין רמת השרון לתל אביב

נעם כהן

(צילום:נעם כהן, עריכת וידאו: רן צימט)

בין תל אביב לרמת השרון, בין צומת גלילות לצומת מורשה קיימת ריאה ירוקה, ובה שטחים פתוחים המשמשים לפעילויות פנאי ונופש הכוללים ערכי טבע ונוף. המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, דחתה אתמול (שלישי) ברוב של 12 מול 8, את הערר שהוגש על ידי הלל זוסמן מרשות הטבע והגנים נגד הבנייה המתוכננת במקום, וקבעה כי בשטחים הפתוחים הצמודים לשכונת נוה גן ברמת השרון יוקמו 6100 יחידות דיור. תוכנית רצועת הנופש משתרעת על פני שטח של 3280 דונם, ובתחום התוכנית מצויים הכפר הירוק, מרכז הטניס, דרכים קיימות ובעיקר שטחים חקלאיים.

ענת ברקאי-נבו, מנהלת סניף תל אביב של החברה להגנת הטבע מוסרת כי "אין ספק שתוכנית זו תקבע את גורלם של השטחים הפתוחים המשמעותיים ששרדו בין רמת השרון ותל אביב כחיץ ירוק. בפועל, התוכנית מכילה אלפי יחידות דיור המפוזרות בחלקן הגדול על פני האתרים שבהם קיימים מרבית ערכי הטבע הייחודיים והנדירים באזור. הגנה על שטחי מחייה טבעיים לצמחי הבר ולחיות הינה צורך סביבתי, חינוכי ותרבותי, ולכן החברה להגנת הטבע קוראת להגן עליהם".

החלטה זו מצטרפת להחלטת המועצה הארצית לתכנון ולבניה אתמול, לאשר הקמת מלון בחוף האלמוגים באילת, שמהווה סכנה למערכת האקולוגית באזור ולשוניות האלמוגים בפרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully