וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: ילדות אומללה עלולה לגרום לחולי

חוקרים בבריטניה עקבו אחר נתוניהם של יותר מ-7,100 בני אדם וגילו כי ייתכן שיש קשר בין ילד שאינו מאושר למבוגר שהופך לחולה או נכה

ילדים שאינם מאושרים הופכים בהמשך חייהם למבוגרים שעלולים לפתח חולי או נכות באופן קבוע, כך מציע מחקר בריטי חדש שעליו דווח ב-BBC. במחקר שבוצע בקינג'ס קולג' של לונדון, בחנו החוקרים יותר מ-7,100 בני אדם שנולדו בין השנים 1950 ל-1955. החוקרים גילו כי אלה שתוארו בעבר על ידי מוריהם כ"אומללים" או "בלתי מאושרים", נעדרו פי חמישה מעבודתם בגלל בעיות בריאותיות בגיל העמידה. עוד ציינו החוקרים כי ילדים אלה פיתחו יותר נטיות של דיכאון.

המחקר שפורסם ב"כתב העת הבריטי של הפסיכיאטריה", כלל בתוכו נתונים על מאות ילדים שגדלו בעיר הסקוטית אברדין במהלך שנות ה-50. המחקר התבסס על דיווחי עבר של מורי הילדים, שנשאלו לגבי המזג שלהם ונוכחותם בבית הספר. החוקרים עקבו באחרונה אחרי רבים מהמשתתפים, כדי לשאול אותם מה קורה איתם מבחינת מצב תעסוקתם, עכשיו כשהם נמצאים בגיל העמידה. 392 מהמשתתפים (כ-5.5% מסך הנשאלים), דיווחו כי הם אינם מסוגלים לעבוד בגלל נכות תמידית או בעיות בריאותיות. ייתכן שבתוך הקבוצה הזאת היו גם כאלה שיצאו לפנסיה בגלל חולי.

רבע מאלה שמוריהם דיווחו עליהם בעבר כ"מראים אומללות לעיתים קרובות, בלתי מאושרים, מזילי דמעות או נמצאים במצוקה נפשית", הפכו לאחר שנים לחולים באופן קבוע או נכים. רבע מאלה שהתלוננו על כאבים, פיתחו בבגרותם מצבי חולים קבועים. אולם אלה שנעדרו מבית הספר בגלל בריאות פיזית לקויה, לא הפכו בהכרח לאחר מכן למבוגרים שנעדרים מהעבודה בגלל חולי.

מוביל המחקר, ד"ר מקס הנדרסון אמר כי "אין באפשרותנו לומר שמגמות הילדות האלה גורמים למחלות בריאותיות מאוחר יותר בחיים, אך הן בלי ספק מהוות גורם שתורם לכך. בהתבסס על מחקר קודם, אנחנו חושדים שקבוצות אלה הן יותר רגישות לדיכאון וחרדה, שמהווים כמובן את הגורם העיקרי ליציאה ממעגל העבודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully