וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון רבדים: רכבת ישראל על דוכן הנאשמים

הרכבת ושלושה עובדים בכירים מואשמים בגרימת מוות וחבלה ברשלנות בתאונה שאירעה לפני 3 שנים וגבתה את חייהם של 7 בני אדם

אמיל טבוסוב

(צילום: אמיל טבוסוב, עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אילן שניג)


בבית משפט השלום בבאר שבע נפתח הבוקר (ראשון) משפטם של רכבת ישראל ושלושה מעובדיה הבכירים בפרשת אסון רבדים. על פי כתב האישום, הרכבת והשלושה מואשמים בגרימת מוות וחבלה ברשלנות, לאחר שבהתנגשות בין רכבת למשאית שאירעה ביוני 2005 נהרגו שבעה בני אדם ונפצעו 248.

הנאשמים הם סורין שיוביץ, הממונה לשעבר על תחזוקת המסילות ברחבי הארץ, איליה וולקוב, מנהל אגף הנדסה ברכבת ישראל והראל אבן, מנהל אגף התנועה ברכבת. הם מואשמים שהתרשלו בכך שלא דאגו לבחון את נפח התנועה בצומת רבדים, בו עוברות עשרות רכבות נוסעים ומשא מדי יום. כמו כן עברו דרך הצומת עשרות משאיות וכלים חקלאיים. בנוסף הואשמו השלושה שהסכנה שבצומת הובאה לידיעתם קודם התאונה, אך הם לא מנעו את הסכנה.

מבדיקות שנערכו לאחר התאונה עלה כי לנהג המשאית שבה פגעה הרכבת היו תנאי ראייה לקויים בכל הכיוונים, ובעת פגיעת הרכבת, משאיתו נמעכה על מסילת הברזל.

הרכבת יצאה מחיפה, נסעה לבאר שבע דרך תל אביב, והתנגשה במשאית בסביבות השעה 17:40. המשאית, שהיתה עמוסה באפר פחם, עלתה על המסילה מדרך עפר ומסיבה לא ברורה נתקעה על הפסים. נהג הרכבת ניסה לבלום ללא הצלחה. כתוצאה מההתנגשות נמחצה המשאית ונפגעו קשה הקטר והקרונות הקדמיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully