וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: רה"מ דחה מו"מ עם חמאס ערב המבצע

על פי הדיווח, בן משפחתו של אולמרט היה איש הקשר בין רה"מ לישראלי שקיים מגעים עם חמאס וקיבל הצעה לקשור בין שליט להסרת המצור

ערב מבצע "עופרת יצוקה", דחה ראש הממשלה אהוד אולמרט ניסיונות להידברות עם חמאס דרך צד שלישי. על פי דיווח ב"אובזרוור" הבריטי, חמאס ניסה לקיים שיחות סודיות עם ישראל ובשלב מסוים אף הועברו מסרים מהארגון לישראל דרך אחד מבני משפחתו של אולמרט, בנוגע למצבו של החייל החטוף גלעד שליט. בדיווח נטען כי זהותו ותפקידו של בן המשפחה ידועים לעיתון.

על פי הדיווח, פעיל השמאל גרשון בסקין עמד במרכז הניסיונות לפתוח במשא ומתן. בסקין קיים מגעים עם אולמרט, דרך בן משפחתו, ועם אנשי חמאס וגורמים רשמיים בישראל. "היו הצעות לפתוח ערוץ הידברות סודי דרכי שלוש פעמים מאז חטיפת שליט", אמר בסקין, "הפעם הראשונה היתה זמן קצר לאחר החטיפה". לדברי בסקין, המסר שהועבר לו מראש הממשלה דרך קרובו היה שישראל לא מנהלת משא ומתן עם טרוריסטים. על פי הדיווח, ערוץ התקשורת נסגר בפתאומיות כאשר השב"כ גילה שאנשי חמאס דנים בזהות קרובו של אולמרט.

כשבועיים לפני פרוץ הלחימה בעזה, בסקין ניסה להשתמש שוב בבן המשפחה כדי להעביר מסר לאולמרט. בתגובה נאמר לו שיהיה עליו למצוא שליח אחר. "בשלב הזה כבר החליטו על מלחמה", טען בסקין. בסקין ארגן פגישה באירופה עם איש הקשר המרכזי שלו מטעם חמאס. לטענתו, תוצאת הפגישה היתה הצעה לקשור בין שחרור שליט להסרת המצור על הרצועה, אך איש בישראל לא השיב להצעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully