וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא רוצה לדמיין השלכות של מבצע באירן"

יו"ר ישראל ביתנו שוב ממתן את התבטאויותיו לקראת מינויו הצפוי לשר בכיר בממשלת נתניהו. בראיון ל"וושינגטון פוסט" קרא ליברמן להגביר הסנקציות על אירן

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ממשיך במסע הכשרתו בעיני ארצות הברית והעולם. תיק החוץ הוא אחד התיקים שייתכן וליברמן יאייש, ולאחר שהכריז כי הוא תומך בהקמת מדינה פלסטינית בראיון לעיתון יהודי בארצות הברית, מתפרסם היום ראיון עימו בעיתון ה"וושינגטון פוסט".

ליברמן נשאל על סיסמת הבחירות שאיתה הצליח להגדיל את מספר חברי מפלגתו ל-15 מנדטים – "אין נאמנות, אין אזרחות". ליברמן אמר כי מדובר באותה הכרזת נאמנות שנמצאת בשבועת האמונים בארצות הברית. "כשהצעתי את אותה הכרזת נאמנות שמתקיימת בארצות הברית, כולם כינו אותי כגזען וכפאשיסט. אנו לא מציעים לבעוט את האנשים שלא מכריזים על נאמנותם מחוץ למדינה, אבל אני חושב שהמדינה צריכה לדרוש מהאזרחים אחריות אמיתית".

ליברמן התייחס גם לאיום האירני ואמר כי הוא מאמין בדרך של הטלת סנקציות על אירן. "אני חושב שאנו צריכים סנקציות קשות, פוליטיות וכלכליות, כמו אלו שהוטלו על לוב וצפון קוריאה. אני לא רוצה לדמיין את ההשלכות של מבצע צבאי באירן. צריך להבין שאירן היא לא רק הבעיה שלנו, היא כאב הראש של כל העולם החופשי".

על הקמת הממשלה החדשה אמר ליברמן כי הוא רואה את עצמו כאדם שמסוגל להתמודד ולהחזיק בתיק הביטחון, האוצר והחוץ. "אישית אני מעדיף להיות שר החוץ", אמר.

על ההסדר המדיני עם הפלסטינים אמר ליברמן כי "הפלסטינים מעוניינים במדינה אחת מהים ועד הירדן. ברק הציע להם הצעה מטורפת – לחזור לגבולות 67 ויאסר ערפאת השיב בשלילה. באנאפוליס ממשלת שמאל הציעה הצעה מטורפת נוספת וגם אותה דחו הפלסטינים".

כשנשאל האם ימשיך את תהליך השלום במידה שימונה לשר החוץ בממשלת נתניהו, ענה ליברמן בחיוב. "נמשיך בכך, אולם נעשה זאת בצורה הנכונה. לא נתחיל בהסכם הקבע הסופי, אלא נעשה זאת צעד צעד. לא ניתן להתחיל עם סוגיית ירושלים, או פינוי המתנחלים, צריך להתחיל בביטחון ובכלכלה. יש לחזק את הרשות הפלסטינית. חמאס הוא בעיה גדולה יותר עבור הפלסטינים ועבור מצרים מאשר עבור ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully