וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "לפלסטינים זכות לשלוט על עצמם"

ראש הממשלה המיועד אמר בראיון לוושינגטון פוסט כי "ישנה הסכמה בתוך ישראל שלפלסטינים הזכות לשלוט על חייהם, אך לא במחיר של סיכון אזרחי ישראל"

ראש הממשלה המיוע, בנימין נתניהו, אומר כי לפלסטינים יש זכות לשלוט על עצמם. בריאיון ראשון שהעניק נתניהו לעיתון "וושינגטון פוסט", מאז הטיל עליו נשיא המדינה פרס את מלאכת הרכבת הממשלה, אמר נתניהו כי "אני מאמין שיש הסכמה בתוך ישראל ומחוצה לה כי לפלסטינים הזכות לשלוט על חייהם, אך לא במחיר שאזרחי ישראל יהיו מאויימים".

על מבצע עופרת יצוקה ברצועת עזה אמר נתניהו כי הוא מקווה שהפלסטינים ברצועה יחליפו את שלטון חמאס על מנת להגיע לשלום עם ישראל. "עלינו לאפשר את הכנסת הסיוע ההומניטרי לרצועה, אולם בדרך כזו שלא יסייע לחמאס לרכוש נשק נוסף בעזרתו".

על המשא ומתן עם סוריה אמר נתניהו כי "עד עתה סוריה ניהלה שיחות שלום, אך אישרה לחיזבאללה להתחמש בניגוד להחלטות האו"ם. היא מארחת מנהיגי ארגוני טרור ומשתפת פעולה עם משטר האייטולות של אירן כנגד האינטרס לשלום באיזור".
נתניהו הוסיף כי "אני אדבר עם הסורים לגבי נטישת הדרכים הללו ובניית אמון שהם אכן מעוניינים ללכת לקראת הסכם שלום. עד עתה לא ניתן להתרשם שזו כוונתם".

נתניהו נשאל על היחסים עם הממשל החדש בארצות הברית וענה כי "נפגשתי פעמיים בעבר עם הנשיא אובמה, ומצאתי כי הוא פתוח לרעיונות חדשים. הוא אמר לי כי שאיפת אירן להשגת נשק גרעיני אינה מקובלת על ארצות הברית. התחמשות אירן בנשק גרעיני תהווה איום לא רק על ישראל, אלא גם על ממשלות ערביות רבות במזרח התיכון, להשגת שלום עם הפלסטינים יש קשר הדוק למניעת מירוץ החימוש הגרעיני של אירן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully