וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון: מחויבים לפתרון שתי מדינות

למרות שינויי השלטון בישראל הדגישה מזכירת המדינה האמריקאית כי ממשל אובמה מחוייב לרעיון של שתי מדינות לשני עמים

לקראת בואה למזרח התיכון, לראשונה מאז כניסתה לתפקיד, אמרה הבוקר (שבת) מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון בראיון לתחנת רדיו אמריקאית, כי "שיחות שלום בין ישראל לפלסטינים יניבו תוצאות רק אם ארגון חמאס יכיר בישראל". קלינטון צפויה להגיע לאזור בשבוע הבא. לדבריה, ממשל אובמה מחויב לרעיון של שתי מדינות לשני עמים, וכי שינוי הנסיבות הפוליטיות הן בישראל והן ברשות הפלסטינית לא ישפיעו על התחייבות זאת.

קלינטון תצא מחר למצרים כדי להשתתף בוועידת המדינות התורמות לשיקום עזה שתיערך בשארם א-שייח ותיפגש עם נשיא מצרים חוסני מוברק. בוועידה תודיע קלינטון כי הממשל בארצות הברית יעביר כ-900 מיליון דולר בצורה של סיוע הומניטרי על מנת לשקם את עזה שנפגעה קשות במהלך מבצע "עופרת יצוקה". קלינטון הבהירה כי הסיוע לא יגיע לידיהם של אנשי חמאס.

אמש אמרה קלינטון אמרה כי מוקדם מדי לנבא התחממות ביחסים בין ארצות הברית לסוריה. קלינטון אמרה את הדברים בהמשך לפגישה שהתקיימה בין שגריר סוריה בארה"ב מוסטפא עימד לבין דיפלומט בכיר במשרד החוץ האמריקאי. בעוד שהשגריר הסורי תיאר את הפגישה כחיובית, ממשרד החוץ האמריקאי נמסר כי האפשרות שהיחסים בין שתי המדינות יתחממו תלויה באופן שבו תגיב סוריה לדאגות שהובעו בפניה באשר למערבותה בלבנון ותמיכתה בחמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully