וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: ארה"ב תצא מעירק עד אוגוסט 2010

כך הודיע הנשיא האמריקאי בשיחה שקיים עם בכירי הקונגרס. לאחר תאריך זה, יתמקדו הכוחות שישארו במדינה באימון וייעוץ בלבד

בשיחה שקיים אמש (חמישי) עם בכירי הקונגרס האמריקאי, נקב נשיא ארצות הברית ברק אובמה ב-31 באוגוסט 2010 כתאריך בו יתסתיימו פעולות הלוחמה של ארה"ב בעירק, כך מדווחת רשת "פוקס ניוז". לאחר תאריך זה, תוסט הנוכחות הצבאית בעירק למטרות אימון וייעוץ בלבד, תוך ביצוע פעולות מוגבלות למיגור הטרור, וסדר הכוחות יצומצם מ-142 אלף חיילים כיום ללא יותר מ-50 אלף.

אובמה צפוי לשאת היום נאום בבסיס נחתים בצפון קרוליינה, בו יודיע על תוכניתו לצמצום הפעילות הצבאית של ארצות הברית בעירק. הוצאת הכוחות האמריקאים מעירק הייתה אחת מההבטחות העיקריות של קמפיין הבחירות שלו.

בשיחה שקיים אתמול, בה השתתפו נציגים משתי מפלגות הקונגרס וראשי הוועדות לביטחון לאומי ולמדיניות חוץ, הסביר הנשיא כי הכוחות שיישארו בעירק לאחר ה-31 באוגוסט 2010 יאומנו ויאורגנו באופן שיוריד את הדגש ממוכנותם ללחימה. במקום זאת, יתמקדו החיילים בשלוש משימות: לאמן, לצייד ולייעץ לכוחות הביטחון העירקים, לתמוך במבצעים אזרחיים לשיקומה ופיתוחה של עירק ולקידומו של פיוס פוליטי במדינה, ולערוך מבצעים מוגבלים למניעת טרור.

אובמה ציין שתוכניתו זוכה לתמיכתם של שר ההגנה רוברט גייטס, של חברי המטות המאוחדים של צבא ארה"ב, של מפקד פיקוד המרכז של הצבא, הגנרל דיויד פטריאוס, ושל מפקד הכוחות האמריקאיים בעירק, הגנרל ריי אורדיארנו.

יחד עם זאת, חלק מנציגי המפלגה הדמוקרטית שהשתתפו בפגישה הביעו דאגה ממספר החיילים שאובמה בכל זאת מתכנן להשאיר בעירק. "זה זמן רב שאני קורא לצמצום משמעותי של הכוחות בעירק ואני שמח להקשיב לשר ההגנה ולנשיא," אמר מנהיג הרב בסנאט, הסנטור הדמוקרטי הארי ריד, "אבל כשהם מדברים על 50 אלף, זה מספר קצת יותר גבוה ממה שציפיתי לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully