וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיבה להרעלה: סמבוסק במילוי זעתר

משפחה קטפה עלי זעתר בגליל והכינה מהם סמבוסק. ככל הנראה העלים היו נגועים בחומרי הדברה. 2 מבנות המשפחה במצב קשה

תשעה בני משפחה מהכפר ינוח שבגליל, הובהלו אמש (רביעי) לחדר המיון בבית החולים לגליל המערבי נהריה, לאחר שאכלו סמבוסק במילוי עלי זעתר שקטפו ביער. בבית החולים בודקים כעת את מרכיבי הבצק ממנו הוכן הסמבוסק וכן את עלי הזעתר כדי לגלות מה מהם היו נגוע בחומר הדברה, שגרם להרעלה.

שתיים מבנות המשפחה, שמצבן מוגדר קשה, מאושפזות במחלקה לטיפול נמרץ כללי. שני ילדים, בני שנתיים ו-14 אושפזו במחלקת ילדים וחמישה מבוגרים אושפזו במחלקות הפנימיות. עם הגעתם לבית החולים, סיפרו בני המשפחה לצוות הרפואי, כי החלו לחוש ברע כחצי שעה לאחר האכילה. אמיל אגא, מפקח אפידמיולוגי בבית החולים נהריה, מספר כי שלושה מהנפגעים הגיעו עם פרכוסים ואובדן הכרה.

"לפי כל הסימנים והתסמינים היה ברור שמדובר בהרעלה כימית", אומר אגא, "החשד התגבר כשגילינו שמדובר בעלי זעתר שנקטפו בטבע והיה חשש שהם נגועים בחומר הדברה כלשהו.

מנהל בית החולים ד"ר מסעד ברהום, שב והזהיר את הציבור מאכילת צמחים שנקטפו בשטחי בר, גם אם הם נראים מוכרים. "אנו עדים למקרים רבים בהם אנשים שקוטפים פטריות בר וצמחי תבלין הגדלים בטבע, מסיימים את הארוחה המשפחתית בבית החולים. לכן אנו ממליצים להימנע מאכילת צמחי בר, משום שלא ניתן לדעת האם הם נגועים בחומרי הדברה רעילים ומסוכנים", הבהיר ד"ר ברהום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully