וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצד האפל של כוס היין

מקובל כי שתיית כוס אחת של יין בכל יום מסייעת לגוף, אולם בבריטניה מזהירים את הנשים כי הדבר עלול לגרום להתפתחות של מחלת הסרטן

מחקר בריטי הזהיר השבוע נשים בבריטניה כי שתיית כוס אחת של יין בכל ערב מגדילה את הסיכוי לפתח את מחלת הסרטן, כך דווח ב-BBC. מדעני סרטן בריטים אומרים כי צריכה של כוס יין אחת בלבד מדי יום, גורמת לכ-7,000 מקרים של סרטן אצל נשים בריטיות מדי שנה. רוב המקרים הם של מחלת סרטן השד. מנתונים שנאספו בקרב מיליון נשים בבריטניה עולה כי הסיכוי לפתח את המחלה גדל אצל נשים ששותות יותר יין או בירה.

החוקרים הבריטים אומרים כי באופן כללי, האלכוהול אחראי לכ-13% של מקרי סרטן השד, הכבד, החלחולת, הפה והגרון. הם מעריכים כי בערך 5,000 מקרים של סרטן השד בבריטניה (כ-11% מתוך 45,000 מקרים שמאובחנים מדי שנה), יכולים להיות מיוחסים לנשים שצורכות אלכוהול. המחקר עקב ספציפית אחר נשים שצרכו רמות מתונות עד נמוכות של אלכוהול, שהוגדרו על ידי החוקרים כשתייה של שלושה משקאות ומטה ביום.

במהלך שבע שנות המחקר שפורסם בכתב העת של מכון הסרטן הלאומי בבריטניה, כרבע מתוך 1.3 מיליון מהנשים שהשתתפו בו דיווחו כי הן לא שותות אלכוהול. מתוך אלה שכן דיווחו על שתיית אלכוהול, למעשה כולן צרכו פחות מ-21 משקאות בשבוע ובממוצע 10 גרם של אלכוהול בכל יום. בהשוואה מדובר על יחידת אלכוהול אחת בשמינית בקבוק של בירה וב-125 מ"ל של כוס יין. קרוב ל-70 אלף מהנשים בגיל העמידה פיתחו סרטן והופיעו אצלן דפוסי דעיכת הגוף שמיוחסים לצריכת אלכוהול. צריכה של משקה אחד ביום, הגבירה את הסיכון של כל סוגי הסרטן אצל נשים מעל גיל 75 ב-6%.

דובר של משרד הבריאות הבריטי אמר כי "אנחנו שומרים על ההנחיות שלנו לשתות בצורה הגיונית ותחת ביקורת. בשלב זה אנחנו ממליצים על שתייה בגבולות סיכון נמוכים ועל כך ששתייה ברמות שכאלה עלולה להיות מזיקה. אין רמה בטוחה לחלוטין של שתייה, אבל רמות נמוכות כאלה משקפות את הסיכונים הידועים ובכללם סרטן השד, שבאופן חלקי מסבירים מדוע יש הגבלת שתייה נמוכה לנשים. אנחנו מצפים לבחון את המחקר הזה בצורה מפורטת יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully