וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי חוץ לשעבר: יש לקיים דיאלוג עם חמאס

במכתב שפורסם ב"טיימס" הלונדוני, טוענים 14 דיפלומטים מרחבי העולם כי ישראל וארה"ב צריכות להפסיק את החרם המדיני על חמאס. בין החותמים: שר החוץ לשעבר שלמה בן עמי

תחת הכותרת "לא ייתכן שלום בלי חמאס" פרסמה היום (חמישי) קבוצה של שרי חוץ לשעבר, מכתב הקורא לישראל ולארצות הברית לקיים משא ומתן עם הארגון הפלסטיני. על המכתב המתפרסם בעיתון "טיימס" היוצא לאור בלונדון חתומים 14 שרי חוץ לשעבר ודיפלומטים שהשתתפו שניהלו בעבר משאים ומתנים בכמה מקומות ברחבי העולם.

בין החתומים על המכתב נמצא גם שר החוץ לשעבר של ישראל, הפרופ' שלמה בן עמי. בתחילת הדברים מציינים הכותבים כי "אם כל משבר הוא בבחינת אפשרות, זהו בדיוק הזמן לקיים חשיבה מחודשת בנוגע לאסטרטגיה של השגת שלום במזרח התיכון. הסכסוך עקוב הדם האחרון בין ישראל לחמאס, הוכיח שמדיניות הבידוד של חמאס לא יכולה להביא ליציבות. כמנהלי משא ומתן לשעבר אנו מאמינים שיש לערב את חמאס בתהליכים הפוליטים".

בהמשך כותבים שרי החוץ כי "הסכם קבע בין ישראל לפלסטינים בלי חמאס לא יתאפשר" ומצטטים את שר הביטחון לשעבר משה דיין שאמר כי "אם אתה רוצה לעשות שלום, אתה לא מדבר עם ידידיך, אלא עם אויביך". עוד מציינים שרי החוץ לשעבר במכתבם כי "גם אם נרצה או לא, חמאס לא ייעלם. המצור על הרצועה, החרם והפעולות הצבאיות אינם יעילים והגיעה העת לאמץ שיטה חדשה".

מלבד השר לשעבר בן עמי חתומים על המכתב בין היתר גם מייקל אנקרם שסייע בהשגת ההסכם בצפון אירלנד, אלבארו דה סוטו שהיה שליח האו"ם למזרח התיכון, גארט אוונס ששימש כשר החוץ של אוסטרליה ובטי ביגומבי שהיתה בעבר חברה בממשלת אוגנדה.

בסיכום מכתבם מדגישים הדיפלומטים לשעבר כי "הממשל החדש בארצות הברית ושליחו למזרח התיכון ג'ורג מיטשל, נותנים תקווה כי אסטרטגיה חדשה היא ריאלית. בלי כל זה, לא יתקיים פתרון של שתי מדינות ולא יהיה מצב של שלום או ביטחון בשני הצדדים, הישראלי והפלסטיני. עלינו לזכור כי משא ומתן עם חמאס, לא אומר שמדובר במתן מחילה לטרור ולתקיפת אזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully