וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: "מאמין ששלומו של גלעד שליט תקין"

בראיון לערוץ 2 אמר רה"מ כי נעשים מאמצים רבים לשחררו. על השפעת המלחמה בלבנון: "חודש נלחמנו בדרום ללא ירייה אחת בצפון"

"היו כל מיני פרסומים באשר למצבו, זה חלק ממאבק שגורמים מסוימים מנהלים, אך ככל שאני יודע מצבו תקין". כך אמר הערב (רביעי) ראש הממשלה אהוד אולמרט בהתייחסו לחייל החטוף גלעד שליט, בראיון לערוץ 2. "אנחנו עובדים כל יום על העניין", המשיך אולמרט, "אני מקווה שהוא ישוחרר עד סוף הקדנציה שלי. לא אתן תאריך, שעה ומקום, אך אני מקווה".

אולמרט נשאל אם היה ממליץ ליו"ר קדימה ציפי לבני לחבור להקמת ממשלה רחבה תחת נתניהו. לדבריו, לבני צריכה להצטרף לממשלה שהמצע המדיני שלה נותן מענה לעמדות הבסיסיות של קדימה. "אני לא חושב שמישהו מציע לה את זה ולכן לא מבין את הטענות שמופנות כלפיה", הסביר אולמרט, "השאלה היא אם הולכים למו"מ עם הפלסטינים או בונים עוד התנחלויות. אם בונים עוד התנחלויות זו מדיניות שקדימה לא יכולה לתמוך בה".

"היה למלחמת לבנון הישג אדיר"

באשר לסוגיית עמוס גלעד, ראש האגף המדיני במשרד הביטחון, והשעייתו מתפקיד האחראי על המו"מ עם מצרים, אמר אולמרט רק כי "ההתנצלות של גלעד מדברת בעד עצמה". גלעד הושעה שלשום מתפקידו בשל ביקורת שמתח על ראש הממשלה בראיון ל"מעריב". גורמים במשרד הביטחון תקפו את אולמרט ואמרו כי השעיית גלעד פוגעת בביטחון המדינה. היום התנצל גלעד בפני ראש הממשלה והושב לתפקידו.

בנוגע למעורבותו של שר הביטחון אהוד ברק בנושא, והטחת הביקורת מצד משרדו אמר אולמרט כי לא יאמר דברים פומביים על שר בממשלה. "היות שברק לא עתיד למלא תפקיד בכיר בממשלה הבאה אין טעם שאומר כרגע את הדברים. אני לא אכחיש בשמו. בוא נשאיר את הדברים האלה לזיכרונות שייכתבו יותר מאוחר".

ראש הממשלה התייחס גם למשא ומתן עם הסורים: "התנהלו שיחות בתיווך ראש הממשלה הטורקי בפברואר 2007. היינו קרובים מאוד להגיע לסדר יום מוסכם שבעצם קיומו היינו יכולים להניח את היסוד לתהליך די מהיר". אולמרט הוסיף כי "לדעתי אנחנו עדיין נמצאים בטווח הזה. עדכנתי את בנימין נתניהו בנושא זה, כמו בנושאים אחרים".

באשר לחקירות המתנהלות נגדו אמר אולמרט כי אין לו ספק שמישהו רצה ברעתו: "התנהלו נגדי אינספור חקירות. זה לא מקרי, מישהו פעל". יחד עם זאת הוסיף כי הוא מתפקד, שליו ובטוח בצדקתו.

לסיום נדרש אולמרט לתאר את ההישג הכי גדול שלו כראש ממשלה: "דיברתי עם אבו מאזן, עם הממשלה של הרשות הפלסטינית, התחלנו לדבר מול הסורים, דברתי עם כל מי שהיה ניתן לדבר. יחד עם זאת הוסיף כי אחד ההישגים מהבולטים בעיניו הוא מלחמת לבנון השנייה: "אנחנו נלחמנו מול חיזבאללה במלחמה שלדעתי תיזכר כאחת המלחמות החשובות והמוצלחות במלחמות ישראל. היה למלחמה הישג אדיר, עכשיו מתחילים להבין, אנחנו נלחמנו כמעט חודש ימים בדרום ולא נורתה ירייה אחת מהצפון מחיזבאללה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully