וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סוריה בנתה מתקן טילים באתר שהופצץ"

כך לדברי מקורות דיפלומטים אמר ראש סוכנות הגרעין של סוריה בישיבה סגורה. לפי דו"ח סבא"א, בכור שהופצץ לפני כשנה וחצי נמצאו שרידי אורניום

סוריה בנתה מתקן לשיגור טילים במקום האתר שהופצץ ב-2007. כך לדברי מקורות דיפלומטים אמר ראש סוכנות הגרעין של סוריה, איברהים עותמאן, בישיבה סגורה של הסוכנות לאנרגיה אטומית (סבא"א) בווינה. לפי דיווחים זרים, חיל האוויר הרס בהפצצה לפני כשנה וחצי כור גרעיני שהיה בשלבי בנייה מתקדמים ועתיד היה לייצר פלוטוניום.

הדיווח על מתקן הטילים נמסר לאחר שבשבוע שעבר פירסמה סבא"א דו"ח, לפיו במתקן הסורי שהופצץ לכאורה על ידי חיל האוויר הישראלי, נמצאו שאריות אורניום נוספות, בכמויות "משמעותיות" בדגימות שלקחו פקחי הסוכנות מהאתר. כמו כן, לראשונה נמצאו בדגימות גם שאריות גרפיט.

בסבא"א הוסיפו כי לא סביר שמקור האורניום בטילים שהפציצו את המתקן, כפי שטענה דמשק. עוד מסרה התוכנית כי סוריה מוסיפה להכחיש שבמקום פעל כור גרעיני, אך היא עדיין לא הצליחה לספק הוכחות לכך.

סבא"א פתחה בחקירה לגבי סוריה מאז מאי האחרון, זמן קצר לאחר שוושינגטון העבירה את המידע המודיעיני שאספה לגבי האתר וחודשים לאחר שישראל הפציצה אותו וסוריה הספיקה לנקותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully